SUSILAIKYMAS NUO NELEISTINŲ LYTINIŲ SANTYKIŲ
Kṛṣṇos
sąmonėje lytinis gyvenimas yra leidžiamas tik šeimoje ir
tik vaikų pradėjimui. “Manu samhitoje” bei kituose Vedų
raštuose leistini lytiniai santykiai vaikams pradėti yra
paaiškinami tokiu būdu: lytiniai santykiai nenaudojant
kontraceptinių priemonių, nėštumą
nutraukiančių priemonių, nedarant abortų, ir kartą per
mėnesį palankiu vaiko pradėjimui metu. Palankus metas vaikams
pradėti yra moters ciklo 5-16 dienos. Šios taisyklės
laikėsi ir laikosi vediniai brāhmanai. Nors ciklo pradžioje
moteris turi mažiau šansų pastoti, tačiau taip atsitikus
vaikas gims neturėdamas kilnių savybių. Kuo didesnė
tikimybė pastoti, tuo daugiau brāhmaniškų savybių
turės palikuonis.
2001 m.
pavasarį GBC susirinkime buvo paaiškintas Prabhupādos leistino
sekso apibrėžimas: “lytinis gyvenimas pagal religinius Gaudīya vaiṣṇavų
principus yra skirtas pradėti vaikams ir jokiais kitais tikslais.
Tėvų atsakomybė yra savo palikuonis išauklėti Kṛṣṇos
sąmonės dvasia. Kaip teigia „Śrīmad Bhāgavatam“
5.14.9: “Lytiniai santykiai leidžiami vaikų pradėjimui, o ne
pasitenkinimui. Galima užsiimti lytiniais santykiais tam, kad pradėti
gerus vaikus šeimos, visuomenės ir pasaulio labui. Kitaip lytiniai
santykiai yra prieš religinio gyvenimo taisykles ir apribojimus.”
Nors
Šrilos Prabhupādos neleistinų lytinių santykių
apibrėžimas yra aiškus, taip pat aišku, kad kai kurie
atsidavusieji turi sunkumų su iniciacijos įžadais. GBC tai
pripažįsta ir siūlo vietoj to, kad pritaikyti Šrilos Prabhupādos
apibrėžimą savo situacijai, mes turime tęsti atsidavimo
tarnystę ir nuolankiai ir nuoširdžiai stengtis pasiekti
tinkamą standartą. Ryšium su tuo Šrila Prabhupāda
rašo („Bhagavad Gīta“, 3.31): “Tas, kuris žengia pirmuosius Kṛṣṇos
sąmonės žingsnius, gal ir nepajėgia laikytis visų
Viešpaties paliepimų, tačiau jeigu jis nemaištauja
prieš juos ir veikia nuoširdžiai, nekreipdamas dėmesio
į nesėkmes ir nepuldamas į neviltį, tikrai pasieks
tyrą Kṛṣṇos sąmonės lygį.”
„Śrīmad
Bhāgavatam“ 11.20.27-28 sako: “Mano atsidavęs, kuriame pabudo
tikėjimas pokalbiais apie Mane ir kuris pasibjaurėjo visa materialia
veikla, žinodamas, kad bet koks juslinis pasitenkinimas veda link
kančios, tačiau vis dėlto nepajėgdamas atsisakyti viso
juslinio pasitenkinimo, turėtų laimingas tęsti garbinti Mane su
tvirtu tikėjimu ir įsitikinimu. Net jei kartais jis užsiima
juslinio pasitenkinimo veikla, Mano atsidavęs žino, kad visas
juslinis pasitenkinimas veda į apgailėtinus rezultatus ir
nuoširdžiai apgailestauja dėl tokios veiklos.”
Palaidas
lytinis gyvenimas sunaikina švarą. Dėka to atsiranda gili
materialistiška sąmonė, stiprus egoizmas ir noras tenkintis
kitų sąskaita, venerinės ligos, nepageidaujami palikuonys,
nemylimi vaikai, pamestinukai, didelės socialinės problemos,
skyrybos, abortai, ligos, tragedijos.
Venerinės ligos
Labai
dažnai tie, kurie vadina save laisvais žmonėmis, galinčiais
be jokių kliūčių bet kada užsiimti seksu, iš
tiesų yra labai supančioti žmonės. Tie, kurie teigia
esą laisvi, lygiai taip pat laisvai pagauna kokią ligą,
perduodamą lytiniu būdu. Šios ligos jau nėra tokios
paprastos, kaip ankstesnių laikų sifilis ir gonorėja. Vien JAV
lytinių organų pūsleline (herpes) serga apie 20 mln.
žmonių. Ir kiekvienais metais dar pusė milijono jais suserga.
Susirgus šia liga, ji nešiojama visą gyvenimą. Kasmet vis
daugiau sekso laisvės ieškotojų suserga įvairiomis liga.
Taip pat vienas iš naujausių sekso laisvės atradimų - AIDS.
Nors pradžioje ši liga daugiausia kirto homoseksualus, vis
dažniau ji paliečia ir normalios orientacijos žmones. Nuo 1981
susirgimų skaičius dvigubėja kiekvienus 6 mėnesius. 2007
metų pabaigoje 33 mln. žmonių pasaulyje turėjo ŽIV
arba sirgo AIDS. Nuo 1981 metų nuo AIDS jau mirė 25 mln.
žmonių. Tik 1 proc. suserga šia liga ne lytiniu keliu arba ne
per narkotikų injekcijas. Net 47 proc. sergančiųjų
užsikrėtė homoseksualinių santykių metu.
Socialinės problemos
Lietuvą
vis stipriau paliečia Vakaruose prieš daugelį metų
prasidėjusi seksualinė revoliucija, kurios tikslas, paversti lytinius
santykius kasdieniniu malonumu, tokiu kaip valgymas ar malonus
šnekučiavimasis. Televiziją vis atviriau rodo sekso scenas, o
gatvių reklamos taip pat nebesibaido nuogų kūnų.
Seksualinės revoliucijos tikslas tarsi būtų išvaduoti
žmogų nuo nereikalingų kompleksų ir susikaustymo,
tačiau tikroji pasekmė tai, kad visiškai sumenko žmogaus
psichologinė ir emocinė vertė. Tai kas anksčiau buvo
siejama tik su meile ir dideliu artumu, dabar tampa paprasta, kaip suvalgyti
kartu picą. Ši revoliucija atskleidė didelį pavojų –
į žmogų pradėta žiūrėti kaip į
visiškai fiziologinę būtybę, kurios tikslas tik
nevaržant tenkinti fiziologinius poreikius. Savaime aišku, jog tai
sukūrė didžiulę susvetimėjimo atmosferą,
daugybę ginčų dėl sekso pasekmių, etc. Santuoka
Vakarietiškoje visuomenėje netgi juridine prasme nebeturi savo
prasmės ir yra tik tradicijos palikimas. Vaikai turintys tik vieną
iš tėvų, arba jų visai neturintys, senstanti visuomenė
(Lietuvoje 3 darbingi žmonės išlaiko 1 pensininką), auganti
depresija ir savižudybių skaičius - tai tik keletas
seksualinės revoliucijos pasekmių.
Net ir
atsidavusiems tokioje visuomenėje dvasinė praktika darosi vis
sudėtingesnė. Auklėti malonumų dvasia, bhaktai nesugeba
sutvardyti savo fiziologinių poreikių, ypač supami
seksualinės propagandos.
Nelaukiami
vaikai, kurie išvengė gimimų kontrolės ir abortų,
sukelia daugybę problemų visuomenei. Tėvas palieka
vienišą motiną su kūdikiu, arba abu tėvai palieka
vaiką be priežiūros. Tokie vaikai, negaudami tinkamos priežiūros
ir dėmesio tampa nusikaltėliais. Vaikų nusikalstamumo problema tampa
vis didesnė. Be viso to laisvo sekso pasekmė - tai daugybė
moterų, kurios gavo vėžį ir kitas ligas, naudodamos
kontraceptines priemones bei piliules.
Pasaulinės
sveikatos organizacijos duomenimis, kiekvieną dieną pasaulyje
šimtas milijonų kartų žmonės užsiima seksu.
Kiekvieną minutę, dieną ir naktį pasaulyje poruojasi 69
mln. porų. Dėl tokio lytinio aktyvumo kasdien tampa
nėščiomis 910000 moterų, ir 150000 jų kasdien padaro
abortus. Kasdien nuo abortų miršta 500 moterų, o dar 500000
kasdien miršta gimdydamos arba nėštumo metu.
Abortai
Vedos
teigia, kad žmogaus gyvybė prasideda tuomet, kai dvasinė siela
įžengia į kūną, tuomet kai jis tik pradeda formuotis
apvaisinimo metu. Tai reiškia, kad naujai užsimezgusi silpna
gyvybė turi būti visokeriopai saugoma ir puoselėjama.
Žmogaus pareiga saugoti ir puoselėti tuos, kurie yra bejėgiai
save apginti, tarp jų brāhmanai, vaikai, moterys, senukai bei
neįgalieji ir karvės. Todėl abortas yra pats grubiausias ir
žiauriausias gyvybės nutraukimo būdas.
Abortas -
tyčinis, apgalvotas nėštumo nutraukimas. Nuo senų
laikų Indijos tradicijos ir raštai smerkia abortus, išskyrus
tuos atvejus, kai motinos gyvybė yra pavojuje. Tai laikoma nusikaltimu
prieš ṛtą (dharma, gamtos dėsnius ir pan.)
ir ahimsą (neprievartą, santarvę ir pan.). Indų
misticizmas moko, kad įsčių vaisius yra gyva, sąmoninga
asmenybė, reikalinga ir nusipelnanti apsaugos ir globos (Rig Veda 7.36.9,
RvP, 2469).
Kauṣitaki
Upaniṣada (3.1 UpR, 774) abortus palygina su kieno nors tėvų
nužudymu.
Atharva
Veda (6.113.2 HE, 43) mini brunaghni [gemalo žudiką]
didžiausių nusikaltėlių sąraše.
Gautama
Dharma Shastra (3.3.9 HD, 214) nurodo, kad aborto bendrininkams ir dalyviams
privalo būti atimta kasta, t.y. jie tampa candalomis,
neliečiamaisiais.
Sushruta
Samhita, medicinos traktatas (ca 100) nurodo, kas turėtų būti
daroma komplikuoto nėštumo atveju (Chikitsasthana skyrius,
Mudhagarbha), aprašoma įvairiausia pirmoji pagalba, kad
išsaugoti ir motiną ir kūdikį. “Jei gemalas gyvas, niekas
neturi teisės jo išimti iš gyvos motinos įsčių.”
(5 sutra). Jei gemalas negyvas, jis gali būti išimtas. Jei gemalas
yra gyvas, draudžiamas bet koks chirurginis įsikišimas, net jei
matoma, kad jis negales būti sėkmingai pagimdytas: “Niekas
nežalos motinos ir jos būsimų palikuonių. Beviltiškose
situacijose geriausia sukelti vaisiaus išmetimą, jei tai apsaugos nuo
motinos praradimo” (10-11 sūtros).
“Pasaulines
sveikatos organizacijos duomenimis, pasaulyje per metus padaroma apie 30 mln.
legalių abortų, nelegalių - žymiai daugiau. Lietuvoje
kasmet pastoja daugiau kaip 56 tūkstančiai moterų. 20
tūkstančių dėl įvairių priežasčių
pasirenka abortą. Net 10 procentu moterų ryžtasi nutraukti
pirmąjį nėštumą.
Psichologai
teigia, kad paprastai moteris visa gyvenimą iki smulkmenų prisimena
nėštumo nutraukimo procedūrą. Dažna vėliau
teigia: "Visu savo kūnu jaučiau pasipriešinimą
abortui. Mintyse nekenčiu savęs”. Be to, kiekviena moteris po aborto
išgyvena skausminga nėščiosios, praradusios negimusį
kūdikį, konfliktinę situaciją. Neseniai įsčiose
buvusios gyvybės prisiminimai moters pasąmonėje glūdi tarsi
bomba, kuri bet kuriuo gyvenimo momentu gali sprogti.
Medikų
statistika liudija, kad po aborto nevaisingomis tampa 9 procentai moterų.
Savaiminiai persileidimai ištinka 14 procentu motinomis
norėjusių tapti moterų. Menstruacinio ciklo sutrikimai kamuoja
17 procentų, pilvo ir galvos skausmai - 20-30 procentų abortą
patyrusių moterų. Be to, pasirinkusios abortą moterys du kartus
dažniau pagimdo negyvus kūdikius nei tos, kurios nepatyrė tokios
procedūros.
Pasaulines sveikatos organizacijos duomenimis, nuo abortų
kasmet miršta apie 150 tūkst. moterų; 90-95 proc. jų
miršta šalyse, kuriose abortai uždrausti arba griežtai
ribojami. Lietuvoje kriminalinių abortų kasmet užregistruojama
po 2-3.“
Specialistai
pastebi, kad Lietuvoje dažniausiai nepageidaujamą
nėštumą nori nutraukti 18-22 m. mažesnio išsilavinimo
bei iš provincijos merginos.
Kunigas
Robertas Gedvydas Skrinskas, parašęs knyga “Už gyvybę”
dėsto: “Mano, kaip kunigo pozicija, atspindi Bažnyčios
pažiūras. Bažnyčia teigia, kad nuo prasidėjimo momento
gyvybė yra “Dievo kūrinys žmogus - su kūnu ir siela. Ir
joks kitas žmogus negali nuteisti dar negimusio žmogaus.
Kiekvienas
vaikas, pirmiausia priklauso ne motinai, ne tėvui, bet Dievui. Ir Dievo
kompetencijoje yra žmogaus gyvybės ar mirties klausimas.
Bažnyčia,
sekdama ankstesniais Bažnyčios tėvais, tradicijomis ir
Šv.Raštu, teigia, kad žmogus sielą gauna nuo jo
pradėjimo momento.”
1979 m.
Niujorke buvo sušaukta konferencija, joje dalyvavo 19 specialistu iš
įvairių šalių, religijų, rasių: genetikų,
akušerių ginekologų, psichologų, fiziologų. Buvo
svarstomas klausimas - kada žmogus laikomas žmogumi. Šioje
konferencijoje 18 specialistu buvo už ir tik vienas - prieš, kad
žmogus tampa žmogumi nuo jo pradėjimo momento. Kas vėliau
būna pridėta, kad žmogus taptų žmogumi, tai
reikalingas tik deguonis, laikas ir maistas”. (“Veidas” 2002 vasario men. 24
d.)
2008
metais visame pasaulyje
per metus buvo suskaičiuota apie 80 mln. neplanuoto nėštumo
atvejų, kurie sudarė 38 proc. visų nėštumų.
Maždaug 58 proc., arba daugiau nei penktadalis, jų baigėsi
abortu. Išsivysčiusiose šalyse neplanuoti nėštumai
sudaro maždaug 49 proc., iš jų abortais baigiasi 36 proc.
Fiziologinė celibato vertė
Dievo
kūrinijoje viskas turi savo paskirtį. Ekstremalus lytinis
susilaikymas, kaip ir palaidas lytinis gyvenimas turi savo neigiamas puses.
Pastebėtas faktas, kad žmonėms, kurie nesiekia dvasinių
tikslų celibatas sukelia stresus, padidina tikimybę susirgti
įvairiomis širdies ir nervų ligomis. Vedos nešlovina celibato,
atvirkščiai daugumai žmonių Vedos rekomenduoja
šeimyninį gyvenimą, kur žmogus gali pradėti
daugybę Kṛṣṇą suvokiančių vaikų. Vis
dėlto celibatas, kurio tikslas dvasinis prašviesėjimas Vedose
yra skatinamas. Toks celibatas vadinamas brahmacarya ir jis duoda labai
pozityvius rezultatus. Iš kitos pusės labai sunku surasti
pateisinimus palaidam lytiniam gyvenimui.
Acton’as
mini mirties atvejus, kurie atsitikdavo viešuosiuose namuose ir netgi
vedybų naktį, dėl neigiamos orgazmo įtakos visam organizmui
ir nervų sistemai, ypatingai jautriems asmenims.
Geddes ir
Thomson, savo knygoje “Sekso Evoliucija” pamini faktą, kad kai kurie vorai
paprastai miršta apvaisinę patelę, ir tokia patino auka
atsitinka ir kai kuriose kitose rūšyse. Ryšys tarp dauginimosi
ir mirties gerai žinomas kai kurių skraidančių
vabzdžių rūšyse ypatingai pavasariniams drugiams.
Meilės šokis ir apvaisinimo procesas, kiaušinėlių
padėjimas ir mirtis - dažnai vienas paskui kitą sekantys
kelių valandų įvykiai. Aukštesniuosiuose gyvūnuose
dauginimosi aukos lemtingumas yra žymiai mažesnis, tačiau mirtis
gali pasitaikyti netgi žmogaus gyvenime, kaip tiesioginė meilės
pasekmė. Laikinas sekinantis efektas po netgi nuosaikių lytinių
santykių yra gerai žinomas lygiai kaip polinkis į įvairias
ligas asmenims, kurių energijos lygis tokiu būdu
sumažėjęs. Poravimasis yra mirties pradžia.
JAV
Federalinis senėjimo institutas teigia, kad žmogus galėtų išgyventi
iki 170 m. jei susilaikytų nuo lytinių santykių.
Dr. R. W. Bernard, A.B., M.A., Ph.D.:
„Sėkla
turi savyje aukštos fiziologinės vertės medžiagas, kurios
ypatingai susijusios su smegenų ir nervinės sistemos maitinimu. Jei
sėklos įsisavinimas per moters genitalinio trakto sieneles turi
gaivinantį poveikį visam moters organizmui, tas pats turi galioti ir
vyro organizmui, kuriame ji pagaminama ir saugoma. Ir atvirkščiai,
sėklos praradimas turi atimti iš organizmo gyvybingumą ir
vertingas medžiagas, būtinas nervinių audinių maitinimui,
tokias kaip lecitinas, kuris labai sėkmingai naudojamas terapijoje gydant
neurasteniją, kilusią nuo lytinio išsekimo.“
Tarp daugybės fiziologinių
įrodymų lytinio susilaikymo naudai yra šie:
1. Yra
pastebėtas labai ryškus cheminės sudėties panašumas
tarp sėklos ir centrinės nervų sistemos. Abu jie turtingi
lecitino, cholesterino ir fosforo junginių, kas parodo, jog sėklos
netekimas iš organizmo pašalina medžiagas, būtinas
nervinių audinių maitinimui.
2.
Dažni sėklos netekimai per masturbaciją, lytinį aktą
ir kontraceptines praktikas daro didelę žalą kūnui ir
smegenims.
3. per
dideli savaiminiai sėklos praradimai daro žalingą
įtaką nervų sistemai ir gali sukelti neurasteniją.
4.
Betarpiškų orgazmo pasekmių stebėjimai parodė, kad jis
laikinai išsekina nervinę sistemą ir dažnas jo
pasikartojimas veda prie chroniško nervų silpnumo (lytinės
neurastenijos).
5.
Susilaikymas yra palankus smegenims (kadangi išsaugotas lecitinas yra
maistas smegenims) ir todėl didžiausi proto genijai senovės ir
mūsų laikais laikėsi celibato. Tarp jų Pitagoras, Platonas,
Aristotelis, Leonardo da Vinčis, Spinoza, Niutonas, Kantas, Bethovenas,
Herbertas Spenceris ir kt.
Neseni
fiziologiniai įrodymai, pažymėdami faktą, kad sėkla
turi didelės fiziologinės vertės medžiagas (pehlo
sperminą, kuris yra nervinis stimuliatorius, lecitiną,
cholesteriną, vitaminą E, vyriški lytiniai hormonai ir t.t.) palaiko
idėją, kad celibatas yra palankus sveikatai, ką įrodo Prof.
Brown-Sequard’o ir Prof. Šteinacho eksperimentai.
Vedantys
fiziologai, urologai, genito-urinologai, neurologai, psichiatrai, seksologai,
ginekologai ir endokrinologai patvirtina didžiulę lytinio susilaikymo
vertę. Tarp tokių autoritetų yra Moll, Kraepelin, Marshall,
Lydston, Talmey ir kt.
Vedos
rašo, kad žmogus, kuris sugeba gyvenimo bėgyje išlaikyti
celibatą, įgyja tobulą atmintį ir mąstymą.
Ajurvedos
požiūriu, sėkla (śukra) yra kūno metabolizmo
galutinis produktas (tiesa dar subtilesnis yra ojas, tačiau jį
sunku apibrėžti). Ajurveda sako, kad sėkla yra smegenų
medžiagos transformacija.
Susilaikymo vertė besimokantiems
Apie tokį klausimą dar 1905 metais
užsiminė Sigmundas Freudas žymiosiose „Trijose esė apie
seksualumo teoriją“: „pedagogai pastebėjo, jog seksualinis aktyvumas
padaro vaikus sunkiau išlavinamais.“ Po šimto metų – tai yra
pernai – JAV paskelbtas Nacionalinis paauglių sveikatos longitudinis
tyrimas pademonstruoja šią tiesą statistiškai. Jame
skelbiama, jog nuo lytinių santykių susilaikantys paaugliai turi 60
proc. mažesnę galimybę būti išmesti iš mokyklos,
50 proc. mažesnę galimybę patys palikti mokyklą ir dvigubai
didesnę galimybę pabaigti aukštąjį mokslą nei
tie, kurie buvo mokykloje „seksualiai aktyvūs“.
Amerikiečių mokslininkai R. Rectoras ir K. A.
Johnsonas, analizavę šio tyrimo rezultatus, parodo ir logiškas
tokio seksualinio aktyvumo paauglystės amžiuje priežastis.
Pirma, žmogaus dėmesio ir motyvacijos resursai yra riboti; tokie
vaikino ir merginos santykiai, kuriuose atsiduodama vienas kitam seksualiai,
kuria stiprius, daug fizinio ir ypač emocinio „laiko“ sunaudojančius
išgyvenimus, ko pasėkoje jo mažiau lieka mokslui.
Antra, paauglių seksualiniai santykiai yra
neišvengiamai trumpalaikiai ir nestabilūs (60 proc.
draugysčių pasibaigia per tris, o 80 proc. – per šešis
mėnesius); intymių ryšių sudužimas sukelia emocinę
sumaištį ir depresiją – dalykai, taip pat sumažinantys
akademinius pasiekimus. Ir trečia, seksualiai aktyvūs paaugliai
dažniau draugauja su bendraamžiais, kurie turi mažesnių
akademinių ambicijų ir vieni kitus (kaip geroje girtuoklių kompanijoje)
traukia žemyn.
Tyrimas taip pat parodė, jog sugebantys
susilaikyti paaugliai demonstruoja geresnius rodiklius nei santykiaujantieji
bendraamžiai tokiose asmenybės savybėse kaip sugebėjimas
atidėti pasitenkinimą, orientacija į ilgalaikius tikslus,
impulsų kontrolė bei galėjimas numatyti savo veiksmų
pasekmes.
Sekso paskirtis
Visi
faktai veda prie minties, kad žmonės neteisingai suvokia sekso
paskirtį, ir todėl eksploatuodami seksą tampa jo aukomis.
Daugumos žmonių idėjos apie seksualumą yra iškreiptos
ir veda ne į išsilaisvinimą, o į dar didesnę kančią.
Kṛṣṇa
sako „Bhagavad Gītoje“, 7.11: dharmāviruddho bhūteṣu kāmo
’smi bharatarṣabha - “Aš esu lytinis gyvenimas,
neprieštaraujantis dharmos (religijos) principams”
Lytinis
gyvenimas yra skirtas pradėti vaikams ir nėštumas yra
natūrali to paseka. Taip yra sukurta pačios gamtos. Vengimas
pradėti vaiką, kontraceptinės priemonės, abortai ir t.t.
sukuria savo pasekmes, kurios skaudžiai žeidžia visuomenę.
Tikrieji laisvės principai ir sekso pasekmės
Lytinės
laisvės ribojimas gali pasirodyti esminių laisvių ribojimu, bet
ar taip yra iš tiesų? Niekas nevadins draudimo šokti nuo
skardžio laisvės ribojimu. Laisvė daugumai žmonių
reiškia savitvardos nebuvimą ir paklusimą savo juslėms. Striya-sūnā-pāna-dyūta
yatra pāpaś catur-vidhā – keturių rūšių
nuodėminga veikla: neleistini lytiniai santykiai, gyvulių
žudymas, svaigalai ir azartiniai žaidimai.
Laisvo
sekso propaguotojai skelbia, kad per seksą bus pasiektas naujas nekaltumas
ir jis atves į džiaugsmingą intensyvios laimės
pasaulį. Tačiau tokie žmonės užmiršta, kad
kūnas, būdamas lytinių džiaugsmų mašina taip pat
yra ir ligų, senatvės, skausmo ir mirties mašina. Kaip joks
kitas veiksmas, seksas mūsų sąmonę sugeba prikaustyti prie
kūno labiausiai. Tokiu būdu, lytinio akto metu vyksta
didžiausias savęs tapatinimas su kūnu. Tai reiškia, kad žmogus
pasišventė ieškoti laimės juslėse. Tačiau kartu
su lytine laime, žmoguje prabunda baimė netekti to, kas susiję
su seksu.
puṁsaḥ
striyā mithunī-bhāvam etaṁ
tayor
mitho hṛdaya-granthim āhuḥ
ato
gṛha-kṣetra-sutāpta-vittair
janasya
moho ’yam ahaṁ mameti
“Potraukis tarp vyro ir moters yra pagrindinis materialios
egzistencijos principas. Šios klaidingos sampratos pagrindu, kuris
suriša kartu vyro ir moters širdis, žmogus atranda potraukį
savo kūnui, namams, nuosavybei, vaikams, giminaičiams ir turtui.
Tokiu būdu jis padidina savo gyvenimo iliuzijas ir galvoja apie tai kas
yra “Aš ir Mano”.” („Śrīmad Bhāgavatam“ 5.5.8)
Seksas
susilpnina mūsų sielą ir sužadina visas jusles. Jis tampa
viso pasitenkinimo centru. Tačiau bet koks juslinis pasitenkinimas
priklauso nuo aplinkybių. Žmogus priklauso nuo pinigų, nuo savo
išvaizdos ir prestižo. Jis tampa priklausomas nuo savo
socialinės padėties. Ir visa tai vien tik tam, kad
išlaikytų džiaugsmo iliuziją. Tokiu būdu seksas yra
pati didžiausia iliuzijos forma. „Śrīmad Bhāgavatam“ 6.18.30
sako, kad kūrimo pradžioje Viešpats Brahmā ilgai galvojo,
kaip sulaikyti gyvąsias būtybes materialiame pasaulyje, nes šios
neturėjo jokio potraukio šiam pasauliui. Tada Brahmā sugalvojo
padalinti gyvąsias būtybes į vyrišką ir
moterišką lytį ir sukurti potraukį tarp jų. Tokiu
būdu Brahmā sukūrė lytinio pasitenkinimo
džiaugsmą. Tai nebuvo sukurta tam, kad gyvosios būtybės
taptų laimingos. Tai buvo sukurta tam, kad labiau aptraukti mus
materialaus gyvenimo iliuzija.
Romantinės
meilės idealas teigia, kad viskas bus kitaip, jei rasime tą
vienintelį ar vienintelę. Tada nebereikės pergyventi, kad
meilė baigsis ir pan. Tačiau meilėje nėra
prieglobsčio. Bet kokią meilę nusineša mirtis. O tada aplanko
skausmas, susijęs su artimo žmogaus mirtimi. Ir taip visą
gyvenimą žmonės bėga nuo kančios, siekdami
nugalėti mirtį vis plėsdami savo galią gyventi ir
galią valdyti. Tačiau, kaip jie besistengtų, jų pastangos
nueina veltui. Dar niekam tokiu būdu nepavyko pabėgti nuo mirties. Tėvai
galvoja, kad atgimsta savo palikuonyse, bet, šie užaugę
užsiima savo reikalais ir jiems neįdomus tėvų gyvenimas.
Tokiu
būdu visas mūsų žaidimas seksu yra ne kas kita, kaip
savotiškas svaiginimasis ir stengimasis pabėgti nuo tikrosios savo
prigimties, kuri kaip tik ir yra nemirtinga. Siekdami nemirtingumo per
seksą, žmonės užmiršta tikrąjį savo
nemirtingumą.
Geismas
Geismas
yra didžiausias sąlygotos sielos priešas, nes jis priverčia
mus gimti vėl ir vėl šiame mirties pasaulyje ir iš naujo
kentėti. „Bhagavad Gītoje“ 3.37 Kṛṣṇa sako:
kāma
eṣa krodha eṣa
rajo-guṇa-samudbhavaḥ
mahāśano
mahā-pāpmā
viddhy
enam iha vairiṇam
“Tai yra geismas, Arjuna, kuris kyla iš materialios aistros
guṇos ir kuris virsta pykčiu. Jis visa naikinantis
nuodėmingas šio pasaulio priešas.”
Materialistiški
žmonės šlovina geismą. Tačiau tai rodo, kad jie
vertina tai, kas jiems kenkia, kas juos sunaikina. Savo geismą jie vadina
meile. Anglų kalboje žodis “to make love” reiškia užsiimti
seksu. Žmonės neįsivaizduoja meilės be sekso. Tačiau
meile mes galime vadinti besąlyginį atsidavimą ir norą
pasitarnauti, nelaukdami už tai atlyginimo ir pripažinimo. Meilė
pasireiškia noru duoti, o ne imti. Materiali meilė ar geismas
pasireiškia tuo, kad mes kažko tikimės iš savo partnerio.
Galų gale visi tikisi juslinio malonumo. Vaikinas paslaugus merginai tik
todėl, kad tikisi iš jos sulaukti daug džiaugsmo. Ir kai tik
partneris nustoja teikti džiaugsmą, meilė labai greitai
baigiasi. Tyra meilė nereikalauja atlyginimo. Tai būtent skiria
dvasinę meilę nuo materialios. Kiekvienas turi polinkį
mylėti ir būti mylimas, bet ar tai, ką mes gauname čia, yra
tai, ko mes tikimės? Todėl Vedos sako, kad geismas yra
iškreiptas dvasinės meilės atspindys.
Ādi Rasa
Tačiau
vėlgi, net jei mes tai suprantame, pats lytinis potraukis išlieka
pačia stipriausia stimuliuojančia emocija, neleisdamas jo apriboti, o
ką jau kalbėti - atsisakyti. Atsisakyti bet kokio malonumo sunku. Bet
jei mes atrandame kažką, teikiančio didesnį pasitenkinimą,
mes lengvai galime atsisakyti ankstesnio malonumo, ypatingai jei tas malonumas
turi šalutinį poveikį. „Bhagavad Gītoje“ 2.59 Kṛṣṇa
sako, kad netgi susilaikius nuo juslinių malonumų dirbtiniu
būdu, skonis tiems malonumams išlieka. Tačiau patyręs
aukštesnį skonį žmogus įsitvirtina savo
sąmonėje.
Kṛṣṇos
sąmonės judėjime procesas yra kartoti Dievo vardus, kurie
nesiskiria nuo paties Kṛṣṇos. Kartodami šiuos vardus,
mes galime patirti didesnį malonumą nei užsiimdami seksu.
Praktikuodamas
Kṛṣṇos sąmonę žmogus gali apvalyti savo
geismą ir vėl paversti jį meile Kṛṣṇai. Tai
vyksta palaipsniui. Susilaikymas nuo sekso turi padėti patirti mums
aukštesnį džiaugsmą, kylantį iš dvasinės
meilės. Ši praktika buvo daugumoje religijų, tačiau
galiausiai tai baigėsi draudimais ir apribojimais, nebekalbant apie
tikrąją prasmę.
Kažkas
gali sakyti, kad jis nepatiria to skonio, kartodamas Kṛṣṇos
vardus, todėl jis lieka prisirišęs prie sekso toliau.
Tačiau reikia suvokti, kad pats seksas neleidžia gauti skonį Kṛṣṇos
Sąmonei.
Mes
negalime pateisinti neleistino sekso. Kadangi vienaip ar kitaip mes turime
šį troškimą, mes galime arba pateisinti jį, kaip tai
daro dauguma, netgi religinių organizacijų, arba jo nepateisinti.
Žmogus netgi būdamas per silpnas, kad atsisakytų sekso, turėtų
suvokti, kad jis yra iliuzijoje, ir jokios laimės tokiu būdu jis
nepasieks. Todėl vienintelis būdas išsivaduoti yra atsisakyti
neleistino sekso. Jei negalime to padaryti, turime dar labiau praktikuoti Kṛṣṇos
Sąmonę ir prašyti Kṛṣṇos, kad
išvaduotų mus nuo tokio sekso troškimo. Bet mes negalime
ieškoti pateisinimų savo silpnumui.
Tokiu
būdu, jei mes atsisakome sekso laisvės, mūsų niekada
nepasieks tokios civilizacijos naujovės, kaip venerinės ligos. Tada
mes galėsime džiaugtis tikrąją laisve. Tokia yra Kṛṣṇos
Sąmonė. Tada netgi seksas tam, kad pradėti vaikus Kṛṣṇos
Sąmonėje, taps mūsų tarnyste Kṛṣṇai.
Bhaktivinoda Thakura nebijojo turėti vaikų, nes visi jie buvo vaiṣṇavai.
Kaip tampama Gṛhastha?
Vedos
nurodo, kad žmogus turi riboti lytinį potraukį. Vedybos yra
pirmas toks ribojimas. Vyras ir moteris pasižada turėti tik
vieną partnerį. Tai jau apribojimas. Abu partneriai prisiima tam
tikrus įsipareigojimus vienas kitam. Jie pasižada rūpintis ir
mylėti vienas kitą visą gyvenimą. Tai taip pat laisvės
apribojimas. Vedinės vestuvės atliekamos kaip auka dievams ir
pačiam Viṣṇu, Kṛṣṇai. Tai yra
įsipareigojimas prieš Dievą ir prašymas, kad Dievas
leistų šeimai tarpusavyje sutarti.
Kṛṣṇos
Sąmonės judėjime galioja principas, kad lytiniai santykiai
leidžiamas tik vaikams pradėti, tačiau “Śrīmad Bhāgavatam”.
Dar labiau apriboja teigdama, kad tik tas turi tapti tėvu ar motina, kuris
gali išvaduoti savo vaikus nuo gimimo ir mirčių rato. Kad
pradėti tokius vaikus patys tėvai turi būti švarios
sąmonės. Tam reikalingi apsivalymo procesai. Taip pradėtas
vaikas gauna dvasinio gyvenimo principus jau su motinos pienu.
“Śrīmad
Bhāgavatam” ir “Mahābhārata” aprašo, kaip vedinėje
visuomenėje būdavo pradedami vaikai. Tai nereiškia bet kur ir
bet kaip. Protingas vyras prieš pradėdamas kūdikį eidavo i
mišką atlikti askezių. Ir tada, kai jis patenkindavo
Aukščiausiąjį, paprašydavo tinkamo palikuonies.
Ajurveda, Vedų medicina aprašo, kad jei žmogus nori susilaukti
išties kilnių savybių sūnaus, jis turi prieš tai
laikytis celibato ir tausoti sėklą.
Prieš
tapdamas gṛhastha kiekvienas turėtų pabūti brahmacāriu.
Netgi moterims Kṛṣṇos Sąmonėje tai rekomenduojama,
nors to nebuvo Vedinėje tradicijoje. Brahmacārya yra tam, kad
išmokytų žmogų kontroliuoti jusles ir parodytų jam
tikrąją gyvenimo prasmę.
Ne
kiekvienas žmogus gali laikytis celibato visą gyvenimą. Vedų
visuomenėje buvo įprasta, kad jaunuolis iki 20-25 metu privalomai
laikosi celibato ir studijuoja Vedas. Po to, sulaukęs brandaus
amžiaus, jis gali nuspręsti ar verta laikytis celibato visą
gyvenimą ar vestis. Dauguma žinoma vesdavosi, tačiau tai
nereiškia, kad tokiu būdu jie gaudavo licenziją neribotam
seksui. Vedose: “Manu Saṁhitoje”, “Mahābhāratoje”, “Bhagavad Gītoje”,
“Bhāgavata Purāṇoje” ir daugelyje kitų raštų yra
nurodyta, kad lytiniai santykiai leidžiami tik vaikams pradėti. Bet
koks kitoks seksas yra nuodėmingas, nes jis gilina materialistinę
sampratą. Kadangi Indijoje žmonės nebijojo turėti
vaikų, “Manu Saṁhita” nurodo, kad šventa kiekvieno dukart
gimusiojo pareiga, kartą per mėnesį, žmonos vaisingu
periodu turėti su ja santykius. Ir kuo laikas palankesnis pradėjimui,
tuo kilnesnių savybių vaikas gali gimti. Tokiu būdu suteikiama
galimybė gimti žmonių pasaulyje daugybei to
trokštančių sielų, kadangi būtent žmogaus gyvenimas
suteikia galimybę pasiekti tobulumą. Vedų laikais
žmonės žiūrėjo į seksą be baimės ir
kompleksų, bet jie žinojo, kam jis skirtas. Todėl ant Indijos
šventyklų dažnai galima pamatyti besimylinčias poras (mithuna),
tačiau tai nereiškia palaidumo. Tai reiškia natūralų
Žemės, pasaulio, motinos derlingumą - galimybę gimti gyvoms
būtybėms ir įgyvendinti savo troškimus. Tačiau apart
to, seksas neturi prasmės. Jei žmogus nori tobulėti, jis turi
mokytis apriboti savo poreikius, o ypač patį stipriausią -
lytinį potraukį. “Mahābhāratoje” pasakojama istorija apie
didžiavyrį Devadattą, kuris dievų akivaizdoje
prisiekė, kad visą gyvenimą nepalies moters. Tuomet dievai
šlovino jį už pasiryžimą ir pavadino jį Bhīṣma.
Tai vienas pagrindinių Mahābhāratos herojų, kuris
pasižymėjo neįprasta galia.
KLAUSIMAI:
- Paaiškinkite,
kuo skiriasi leistinas ir neleistinas seksas?
- Paaiškinkite
palaido lytinio gyvenimo socialines pasekmes.
- Kaip
palaidas lytinis gyvenimas atsiliepia sveikatai?
- Kokios
palaido lytinio gyvenimo dvasinės pasekmės?
- Ką
patartumėte bhaktui, jei jis negali laikytis 4-to reguliuojančio
principo?