ŚRĪMATĪ TULASĪ
DEVĪ
Tulasī
yra visos atsidavimo tarnybos veiklos esmė. Jos lapai, žiedai,
žievė, šakos, kamienas ir jos šešėlis yra
visiškai dvasiniai. Tas kuris užsitepa žemės nuo Tulasī
medelio šaknų ant savo kūno ir garbina Dievybę, gauna
rezultatą tarsi būtų garbinęs kas dieną 100
dienų.
Tas kuris
prisiartina prie namo ar sodo, kur auga Tulasī medelis jis
išsivaduoja nuo visų nuodėmingų reakcijų,
įskaitant ir brahmano nužudymą.
Viešpats
Kṛṣṇa laimingai gyvena namuose ar mieste ar miške, kur
yra Tulasī devi.
Viešpats
Kṛṣṇa ir pusdieviai gyvena tuose namuose, kur yra
žemė nuo Tulasī medelio.
Tas, kuris
garbina Viešpatį Kṛṣṇą Tulasī lapeliais,
išvaduoja savo protėvius nuo gimimų ir mirčių
karalystės.
Tas, kuris
įdeda į savo burną ar ant savo galvos uždeda Tulasī,
pasiūlytų Kṛṣṇai lapelį, pasiekia
Viešpaties Kṛṣṇos buveinę.
Kali-yugoje,
tas, kuris garbina, atsimena, prižiūri ir atlieka kīrtaną
prieš Tulasī medelį, sudegina visas nuodėmingos veiklos
pasekmes ir greitai pasiekia Viešpaties Kṛṣṇos
buveinę.
Tas, kuris
atsimena Tulasī šlovę ir pasakoja apie ją kitiems,
niekuomet iš naujo nebegims.
Śrīmati
Tulasī devī yra artimiausia Viešpaties Kṛṣṇos
tarnaitė. Iš visų dalykų, kurie yra siūlomi
Viešpačiui, Tulasī lapelis Jam yra pats brangiausias. Todėl
pats tobuliausias pasiūlymas ar arati Viešpačiui gali būti
atlikta paprasčiausiai pasiūlius jam tyro vandens ir Tulasī
lapelį.
Tulasī
lapeliai siūlomi Viešpaties pėdoms arba dedami ant maisto, kuris
siūlomas Viešpačiui.
Liesti Tulasī
galima tik esant švariam. „Vāyu purāṇa“ sako, kad tas,
kuris nenusimaudęs paliečia Tulasī medelį, yra
įžeidėjas, ir visa jo veikla tampa beverte.
Tulasī
reikalinga, kad mūsų garbinimą padarytų sėkmingu. Mes
prašome Tulasī, kad leistų mums geriau tarnauti Kṛṣṇai.
Tulasī
gali būti siūloma tik Hari, Kṛṣṇai. Jei kas nors
siūlo Tulasī kitai asmenybei, jo nuodėmė prilygsta brahmano
nužudymui. Garbinant Rādha Kṛṣṇos Dievybes, Tulasī
nesiūloma netgi Rādhārāṇī, kadangi ji yra
Viešpaties energija, o ne pats Viešpats. Kiekvieną rytą
nukritę Tulasī lapeliai yra surenkami ir yra siūlomi
Dievybėms, dedant ant bhogos (siūlomo maisto) ar ant Dievybių
pėdų.
Tulasī
brangesnė Viešpačiui nei Lakṣmi. Ji atliko tokias dideles
askezes, kad gautų Nārāyaṇą sau į vyrus, kad
pats Viešpats pakluso jos norui.
Garbindamas
Tulasī, arba siūlydamas Tulasī Viešpačiui žmogus
labai greitai sunaikina savo nuodėmes, susikaupusias per šimtus
tūkstančių gyvenimų. Todėl labai svarbu yra eiti
aplink Tulasī ir laistyti Tulasī. Šventyklose, kur stovi Tulasī
medeliai, kiekvieną rytą vyksta Tulasī ārati, kurios
metu garbinamas Tulasī medelis ir atsidavusieji dainuoja Śrī Tulasī
kīrtaną. Po ārati visi atsidavusieji eina ratu aplink Tulasī
medelį ir laisto medelį vandeniu iš tam skirto
šaukštelio. Eiti aplink Tulasī palei laikrodžio rodyklę
labai svarbu, nes tai sunaikina mūsų nuodėmių, kurias mes
atlikome anksčiau, pasekmes.
Pujos metu garbinant Tulasī naudojami:
smilkalai - dupa,
lempelė -
dipa,
gėlė
- puśpa
Tulasī turi aštuonis vardus:
Vṛndā
Devī: Ji turi tūkstančių tūkstančius sakhī
(lydinčių tarnaičių).
Vṛndāvanī:
Ji niekuomet nepalieka Vṛndāvano.
Viśvapūjitā:
Visas pasaulis garbina ją.
Viśvapāvanī:
Ji sudvasina visą pasaulį.
Puṣpasāra:
Ji visų gėlių esencija.
Nandinī:
Ji suteikia laimę visiems.
Tulasī
Devī: Jos pavidalas neprilygstamas.
Kṛṣṇa-jīvanī:
Ji yra Viešpaties Kṛṣṇos gyvenimas ir siela.
Tulasī
pasirodė Kārtikos mėnesio pilnaties dieną, todėl
ši diena yra jos garbinimo diena.
Śrī Tulasī-kīrtana
namo namaḥ
Tulasī kṛṣṇa-preyasi namo namaḥ
rādhā-kṛṣṇa-sevā
pābo ei abilāṣī
ye
tomāra śaraṇa loy, tara vāñchā pūrṇa
hoy
kṛpā
kori’ koro tāre vṛndāvana-vāsi
mora
ei abhilāṣa, vilāsa kuñje dio vāsa
nayana heribo
sadā yugala-rūpa-rāśi
ei
nivedana dhara, sakhīra anugata koro
sevā-adhikāra
diye koro nīja dāsī
dīna
kṛṣṇa-dāse koy, ei yena mora hoy
śrī-rādhā-govinda-preme
sadā yena bhāsi
(1) O Tulasī, Kṛṣṇos
numylėtine, aš lenkiuosi tau vėl ir vėl. Aš
trokštu tarnauti Śrī Śrī Rādhā-Kṛṣṇai.
(2) Kas atranda tavo
prieglobstį, jo troškimai išsipildo. Suteikdama savo malonę
jam, tu padarai jį Vṛndāvano gyventoju.
(3) Aš trokštu, kad tu
man taip pat leistum gyventi malonumą teikiančiose Śrī Vṛndāvana
dhāmos giraitėse. Tokiu būdu mano žvilgsnis visuomet
galėtų stebėti nuostabius Rādhos ir Kṛṣṇos
žaidimus.
(4) Aš prašau tavęs
padaryti mane Vrajos piemenaičių pasekėja. Prašau, suteik
man atsidavimo tarnystės privilegiją, padarydama mane savo
pačios tarnaite.
(5) Šis labiausiai puolęs
ir žemiausias Kṛṣṇos tarnas meldžia: “ar galiu
aš visuomet plaukti meilės Śrī Rādhāi ir Kṛṣṇai
bangose.”
Śrī Tulasī Pranama
(oṁ) vṛndāyai
Tulasī-devyai priyāyai keśavasya ca
viṣṇu-bhakti-prade
devī satyavatyai namo namaḥ
Aš siūlau savo pagarbius nusilenkimus Vṛndai, Śrīmati
Tulasī Devi, kuri yra labai brangi Viešpačiui Keśavai. O
deive, tu suteiki atsidavimo tarnystę Viešpačiui Kṛṣṇai
ir žinai aukščiausią tiesą.
Śrīmati Tulasī devī istorija
(Adaptuota
pagal Bhakti Caru Svamio straipsnį)
Tulasī
devī buvo piemenaitė Golokoje - dvasiniame pasaulyje. Ji buvo artima Śrīmati
Rādhārāṇī, amžinos Kṛṣṇos
sutuoktinės, draugė. Kartą Rādhārāṇī
pastebėjo, kad Tulasī be jos leidimo žaidžia su Kṛṣṇa.
Rādhārāṇī labai supyko ir prakeikė Tulasī devī
gimti materialiame pasaulyje, Žemės planetoje žmogumi.
Gali kilti
klausimas apie dvasinę Śrīmati Rādhārāṇī
padėtį, galvojant, kad joje pasireiškė materialus pavydas.
Tačiau istorijos eigoje, mes pastebėsime, kad iš tiesų
anapus visų įvykių buvo Kṛṣṇos planas, kaip
materialaus pasaulio gyventojams bei žemės žmonėms suteikti
gėrį.
Išgirdusi
prakeikimą, Tulasī devī taip išsigando, jog
priėmė prieglobstį pas Viešpatį Kṛṣṇą.
Kṛṣṇa nuramino ją sakydamas: “Nesijaudink. Paimk
šį žmogaus kūną ir atlik askezes, taip tu vėl Mane
įgysi.”
Kṛṣṇos
troškimu Tulasī gimė šioje žemės planetoje kaip
karaliaus Dharmarājo ir jo žmonos Madhavatī duktė. Kadangi
niekas negalėjo jai prilygti savo grožiu bei savybėmis, ją
pavadino Tulasī - “neprilygstamoji”. Tulasī išėjo į
mišką atlikti rūsčių askezių. Viešpats Brahmā
buvo patenkintas jos askezėmis ir pasiūlė jai bet kokį
palaiminimą.
Tulasī
papasakojo Viešpačiui Brahmai apie tai, kad ji buvo piemenaitė Vṛndāvane
ir kad Śrīmati Rādhārāṇī ją
prakeikė tapti žmogumi. Ji taip pat papasakojo jam, kad kai ji
priėmė prieglobstį pas Viešpatį Kṛṣṇą,
jis užtikrino ją, kad atlikdama askezes ji galės gauti sau
į vyrus patį Viešpatį Nārāyaṇą -
asmeninį Kṛṣṇos pasireiškimą.
Tulasī
tarė Brahmai: “Jei mano askezės suteikė tau malonumo,
prašau, palaimink mane, kad aš galėčiau gauti sau į
vyrus Nārāyaṇą”.
Viešpats
Brahmā tarė: “Piemenukas, kurį vadina Sudama, yra dalinė Kṛṣṇos
ekspansija. Jį taip pat prakeikė Rādhārāṇī,
todėl jis gimė kaip demonas Śaṅkhāsura. Kadangi
Golokoje jis tave traukė, dabar Śaṅkhāsura tu gali priimti
sau už vyrą. Vėliau tu gausi Narajanos palaiminimą ir
išsivaduosi. Tu tapsi pačia didingiausia iš visų
gėlių ir būsi pati brangiausia Viešpačiui Nārāyaṇai.
Tu tyra aukščiausiame laipsnyje ir todėl tu išvaduosi
visą pasaulį. Nei vienas Viešpaties garbinimas be tavęs
nebus laikomas išbaigtu.
Tada
Viešpats Brahma davė jai Rādhā mantrą,
susidedančią iš 16 skiemenų ir palaimino, kad ji bus tokia
pat sėkminga kaip ir Śrīmati Rādhārāṇī.
Po to Tulasī ištekėjo už demono Śaṅkhāsuros.
Śaṅkhāsura
užkariavo rojines planetas ir išmetė iš dangaus pusdievius.
Jis turėjo palaiminimą, kad tol, kol jo žmona bus ištikima
jam, niekas negalės jo užmušti.
Pusdieviai
prisiartino prie Viešpaties Brahmos ir paprašė jo patarimo, kaip
jiems nugalėti Śaṅkhāsurą. Viešpats Brahmā
nukeliavo pas Viešpatį Śivą, o Viešpats Śivą
nukeliavo patarimo pas Viešpatį Viṣṇu į Vaikuṇṭhą.
Viešpats
Viṣṇu užtikrino pusdievius, taręs: “Nesibaiminkite,
aš išpildysiu Tulasī troškimą įgyti Mane.
Todėl aš įgausiu Śaṅkhāsuros pavidalą. Kada
Tulasī taps neištikima savo vyrui, tada jūs galėsite
jį užmušti.”
Viešpats
Nārāyaṇa įgavo Śaṅkhāsuros pavidalą
ir tokiu būdu išpildė Tulasī devī svajonę. Tuoj
pat pusdieviai užmušė demoną Śaṅkhāsurą.
Kai Tulasī devī išgirdo, kad jos vyras buvo nužudytas, ji
suprato, kad kažkas kitas atėjo pas ją jos vyro pavidalu ir
suartėjo su ja.
Suvokusi,
kad greičiausiai tai buvo Viešpats Nārāyaṇa, ji prakeikė
Jį tapti akmeniu. Tačiau Viešpats Nārāyaṇa
palaimino ją: “Tu gali palikti šitą kūną ir tapti man
tokia pat brangi kaip Lakšmi.” Nārāyaṇos pavidale
Viešpaties sutuoktinė yra Lakṣmi. “Tegul tavo kūnas taps
Gandhāki upe, o tavo plaukai taps Tulasī medeliais.”
Štai
kodėl Viešpats Nārāyaṇa gyvena Gandhaki upėje
akmens pavidalu kaip Śālagrāma śilos inkarnacija. Tokiu
būdu Viešpats Nārāyaṇa amžinai susijęs su Tulasī
devī kaip su Gandhaki upe ir kaip su pačiu švenčiausiu
medeliu Tulasī.
Demonas Śaṅkhāsura
(kuris iš tiesų buvo piemenukas Sudama) tapo kriaukle Śaṅkha.
Śaṅkha visuomet švari ir visuomet yra Viešpaties Nārāyaṇos
rankoje.
Be Tulasī,
Viešpaties Nārāyaṇos garbinimas negali būti
užbaigiamas.
KLAUSIMAI
1.
Kodėl
bhaktai garbina Tulasī devi?
2.
Kaip reikia atlikti
arati Tulasī devi?
3.
Pacituokite Tulasī
pranama mantrą sanskritu ir vertimą.
4.
Papasakokite Śrīmati
Tulasī devī apsireiškimo istoriją.