ŠVENTĖS
Laiko skaičiavimas
Vaišnavų kalendorius
grindžiamas mėnulio fazėmis, kurios vadinamos Tithi.
Standartinis mėnulio mėnuo turi 30 dienų, todėl yra po
penkiolika tithi pilnėjančiam mėnuliui ir dylančiam
mėnuliui. Mėnuo prasideda nuo pirmos dylančio mėnulio
dienos. Mėnesio vidurį sudaro jaunatis, tada pilnatis yra
paskutinė mėnesio diena. Pilnatis vadinama purnima, jaunatis amavasja.
Dylančio mėnulio periodas vadinamas krišna pakša, o
pilnėjančio mėnulio - gaura pakša Visos kitos
fazės-tithi yra :
pratipat, dvitiya, tritiya, čaturti,
pancami, šašti, saptami, aštami, navami, dašami,
ekadaši, dvadaši, trayodaši, čaturdaši. Todėl norėdami įvardinti mėnesio dieną
sakome krišna ekadaši arba gaura čaturdaši,
etc.
Dvylika kalendoriaus mėnesių yra:
agrahayana -
Kešava (lapkritis-gruodis)
pauša -
Narayana (gruodis-sausis)
Magha - Madhava
(sausis-vasaris)
Phalguna - Govinda
(vasaris-kovas)
Čaitra -
Višnu (kovas-balandis)
Vaišakha -
Madhusūdana (balandis-gegužė)
Džyaištha -
Trivikrama (gegužė-birželis)
Ašadha - Vamana
(birželis-liepa)
Šravana - Šridhara
(liepa-rugpjūtis)
Bhadra – Hrišikeša. Pirmasis
Čaturmasjos mėnuo (rugpjūtis-rugsėjis)
Ašvini - Padmanabha
(rugsėjis-spalis)
Kartika - Damodara (spalis-lapkritis)
paskutinis Čaturmasjos mėnuo.
Jei susikaupia per
daug laisvų dienų, dėl nesutapimo kalendorinio mėnesio ir
mėnulio mėnesio, kartais įterpiamas papildomas mėnuo
(Purušottama adhika masa), kuris trunka penkiolika dienų.
Ekadaši
Iš viso kalendoriaus, pačios
svarbiausios dienos yra Ekadaši. Jos ypatingai svarbios vaišnavams,
kadangi ekadaši diena yra pats Krišna. Ši diena ypatingai
palanki dvasiniam tobulėjimui, todėl tokią dieną neverta
atlikti materialią veiklą. Šią dieną reikėtų
kartoti daugiau mantros, skaityti knygas arba klausytis pasakojimų apie
Krišną ir jo inkarnacijas. Labai palanku yra badauti per
Ekadašį. Kitaip tariant, Ekadaši yra palanki diena
askezėms. Tačiau askezės tikslas yra patenkinti
Krišną, o ne kankinti savo kūną.
Apie tai, kaip atsirado Ekadaši yra
kelios istorijos.
Šri Ekadaši atsiradimas (1)
(šią istoriją 1956 metais
parašė Šri Navina Čandra Čakravarti – Šrilos
Bhaktisiddhantos Sarasvati Thakuros mokinys)
Daugelis atsidavusiųjų klausia
apie Šri Ekadašio atsiradimą ir apie jo ypatingas savybes.
Todėl čia pateikiame pasakojimą iš Padma Puranos 14
skyriaus, dalies, kuri vadinasi “Krija sagara-sara”.
Kartą didysis išminčius
Džaimini Riši pasakė savo dvasiniam mokytojui: “O Gurudeva!
Anksčiau per savo malonę tu aprasei man Gangos šlovės
istoriją, didžiulę naudą garbinant Viešpatį
Višnu, grūdų dalinimą labdarai, vandens dalinimą
labdarai ir šlovę, kuri vainikuoja žmogų,
išgėrusį vandens, nuplovusio brahmano pėdas. O geriausiasis
tarp išminčių, Šri Gurudeva, dabar su didžiai
nekantraudamas aš trokštu išgirsti apie naudą, kurią
žmogus gauna badaudamas Ekadaši dieną ir Ekadaši
atsiradimo istoriją.”
Šryla Vjasadeva, išgirdęs
Džaimini Rišio prašymą, tapo kupinas palaimos ir
atsakė: “O šventasis brahmane Džaimini, tobulai aprašyti
ekadaši teikiamą naudą gali tik Aukščiausias
Viešpats Narajana, kadangi tik jis gali viską aprašyti
išsamiai. Tačiau, atsakydamas į tavo klausimą, aš
pateiksiu labai trumpą aprašymą.
Kūrimo pradžioje šio
materialaus pasaulio viduje Aukščiausias Viešpats kūrė
visas judančias ir nejudančias gyvas būtybes. Kartu, tam kad
bausti žmonių giminę Jis sukūrė būtybę,
kurios pavidalas buvo nuodėmės įsikūnijimas (papa-puruša).
Šios asmenybės įvairios kūno dalys buvo sudarytos iš
įvairiausių nuodėmingų veiksmų.
Jo galva buvo padaryta iš brahmano
nužudymo nuodėmės.
Dvi jo akys buvo sudarytos ir svaigalų
vartojimo nuodėmės,
Jo burna – aukso vagystė,
Ausys – neleistini lytiniai santykiai su
dvasinio mokytojo žmona,
Nosis – sudaryta iš savo žmonos
nužudymo,
Rankos – iš karvės nužudymo,
Kaklas – iš sukauptų turtų
vagystės,
Krūtinė – iš abortų,
Šonkauliai – iš lytinių
santykių su svetima žmona,
Pilvas – iš savo giminaičių
nužudymo,
Bamba – iš savo pavaldinių
nužudymo,
Liemuo – iš savęs šlovinimo,
Šlaunys – iš guru įžeidimo,
Lytiniai organai – iš savo dukters
pardavimo,
Sėdmenys – iš paslapčių skelbimo,
Pėdos – iš savo tėvo
nužudymo,
Plaukai – iš kitų, mažiau
reikšmingų nuodėmių.
Tokiu būdu
buvo sukurta siaubinga būtybė, įkūnijusi visus
nuodėmingus veiksmus ir įpročius. Jo kūnas buvo juodos
spalvos, o akys buvo geltonos. Jis kėlė neišpasakytas kančias
visoms nuodėmingoms būtybėms.
Aukščiausiasis Dievo Asmuo
Višnu, išvydęs šį nuodėmės
įsikūnijimą, pagalvojo pats sau: “Aš sukuriu laimę ir
kančią gyvoms būtybėms. Aš jų šeimininkas,
todėl sukūriau šią būtybę, kuri neš
kančią visiems apgavikams, nedorėliams ir
nusidėjėliams. Dabar man reikia sukurti kažką, kas
kontroliuotų šią asmenybę.” Taip Viešpats
sukūrė Jamaradžą ir įvairias pragaro planetines
sistemas. Tos gyvos būtybės, kurios labai nusideda, po mirties bus
siunčiamos pas Jamaradžą, kuris savo ruožtu siųs jas
kentėti į tas pragaro sritis, kurios atitiks jų padarytas
nuodėmes.
Viską sutvarkęs tokiu būdu
Aukščiausias Dievo Asmuo sėdęs ant Garudos nukeliavo į
Jamaradžos buveinę. Kai Jamaradžas išvydo, kad atvyko
Viešpats Višnu, jis tuoj pat nuplovė Viešpačiui
pėdas ir atliko jam garbinimą. Po to jis pasodino Višnu į
auksinį sostą. Po to Viešpats išgirdo labai garsius
šauksmus, kurie sklido iš pietų pusės. Jį nustebino
šis garsas, ir Jis paklausė Jamaradžo: “Iš kur sklinda
šie garsūs riksmai?”
Jamaradža atsakė: “O brangus
Viešpatie! Įvairios gyvos būtybės iš
žemiškų planetinių sistemų pakliuvo į šias
pragaro sritis. Dėka savo siaubingų nusikaltimų jos baisiai kenčia.
Dėl savo kvailų veiksmų praeityje jos dabar patiria tokias
kančias, kurios verčia jas taip baisiai rėkti.”
Išgirdęs tai
Aukščiausias Viešpats nukeliavo į pietus. Kai pragaro
gyventojai pamatė, kas juos aplankė, jie pradėjo dar garsiau
rėkti. Viešpaties širdis prisipildė gailesčio. Jis
pagalvojo pats sau: “Aš sukūriau visus šiuos palikuonis, ir
dabar per mane jie visi kenčia.”
Vjasadeva tęsė toliau: “O
Džaimini, tik paklausyk apie tai, ką Viešpats padarė
toliau. Po to kai Viešpats apie visa tai pagalvojo, staiga iš
savęs jis apreiškė savo asmeninį mėnulio kalendoriaus
ekadaši dienos Dievybės pavidalą. Po to įvairios
nuodėmingos gyvos būtybės pradėjo laikytis ekadaši
įžadų ir labai greitai sugrįždavo į Vaikunthos
planetas. O mano sūnau, Džaimini, todėl Ekadaši diena yra
tas pats Aukščiausio Viešpaties Višnu ir Supersielos
pavidalas, kuris yra visų gyvų būtybių širdyse.
Šri Ekadaši ikūnija pačią kilniausią veiklą
ir yra visų įžadų valdovas.
Po Ekadaši apsireiškimo ta
asmenybė, kuri buvo visos nuodėmingos veiklos įsikūnijimas
palaipsniui suvokė Ekadaši dienos galią. Kupinas abejonių
širdyje Papa-puruša kreipėsi į Viešpatį
Višnu ir pradėjo šlovinti Jį maldomis, kurios patenkino
Viešpatį. Viešpats pasisiūlė suteikti palaiminimą
papa-purušai. “Kokio palaiminimo tu nori?” – paklausė Viešpats.
Papa-puruša atsakė: “Tu
sukūrei mane, ir per mane tu sugalvojai suteikti kančią visoms
gyvoms būtybėms, kurios labai nusideda. Tačiau dabar, dėl
Šri Ekadaši įtakos aš beveik visiškai pražuvau. O
Prabhu! Po mano mirties visos Tavo neatsiejamos dalelės, kurios įgijo
materialius kūnus išsivaduos ir grįš į Vaikunthą.
Jei toks gyvųjų būtybių išsivadavimas įvyks, kas
tada palaikys tavo veiklą? Tada nebeliks nieko, kas galėtų
dalyvauti Tavo žaidimuose žemiškose planetinėse sistemose.
O Kešava! Jei tu nori, kad šitie Tavo amžinieji žaidimai
tęstųsi, tai prašau, išgelbėk mane nuo Ekadaši.
Jokia dorybingos veiklos forma nepajėgi pažaboti manęs. Niekas,
išskyrus Ekadaši, kuris yra Tavo asmeninis apreikštas pavidalas,
negali pasipriešinti man. Bijodamas Šri Ekadaši aš bėgau
ir slėpiausi visur: tarp žmonių, gyvūnų ir
vabzdžių, kalnuose ir medžiuose, judančiose ir
nejudančiose gyvose būtybėse, upėse ir vandenynuose,
miškuose, rojinėse, žemiškose ir pragaro planetose, pas
pusdievius ir Gandharvas. Aš negaliu rasti sau vietos, kur
galėčiau nebijoti Šri Ekadaši. O Šeimininke, aš –
Tavo kūrinijos produktas, todėl, prašau, nurodyk man vietą,
kur galėčiau gyventi be baimės.”
Po to Vjasadeva tarė Džaiminiui:
“Ištaręs tai Papa-puruša puolė Aukščiausiam
Viešpačiui į pėdas ir pradėjo verkti. Stebėdamas
jį su šypsena Viešpats pasakė: “O Papa-puruša! Kelkis!
Neliūdėk daugiau. Tik paklausyk, Aš nurodysiu tau vietą,
kur tu galėsi apsistoti. Ekadaši dieną, kuri yra palaiminimas
visiems trims pasauliams, tu gali pasislėpti maiste, kuris pagamintas iš
grūdinių kultūrų. Tau daugiau nebereikės pergyventi
dėl to, nes mano Šri Ekadaši pavidalas tavęs daugiau
nebepersekios.” Davęs Papa-purušai tokius nurodymus,
Aukščiausias Viešpats išnyko, o Papa-puruša vėl
grįžo prie savo veiklos.
Todėl tie, kurie rimtai nusiteikę
pasiekti galutinį gėrį sielai, niekada neturi valgyti
grūdinių kultūrų Ekadaši dieną. Pagal
Viešpaties Višnu nurodymą, bet kokios nuodėmės, kurias
galima atrasti materialiame pasaulyje, tuo metu pakliūna į
grūdus. Bet kas, kas laikosi Ekadaši įžadų,
išsivaduoja nuo visų nuodėmių ir niekada nepaklius į
pragarą. Jeigu žmogus būdamas iliuzijoje nesilaiko Ekadaši,
jis vis tiek laikomas didžiausiu nusidėjėliu. Sulig kiekvienu
grūdinių kultūrų kąsniu, kuriuos
žemiškų planetų gyventojas suvalgo Ekadaši dieną,
toks žmogus gauna pasekmes kaip nužudęs milijonus brahmanų.
Absoliučiai būtina atsisakyti grūdinio maisto Ekadaši
dieną. Labai garsiai aš kartoju vėl ir vėl: “Ekadaši
dieną nevalgykite grūdų, nevalgykite grūdų, nevalgykite
grūdų!” Nepriklausomai nuo varnos ir ašramo. Jei žmogus
netgi laikosi Ekadaši dėl apgaulės, visos jo nuodėmės
sunaikinamos, ir jis labai lengvai pasieks aukščiausią
tikslą – aukščiausią buveinę – Vaikunthą.”
Šri Ekadaši atsiradimas (2)
Satja jugoje gyveno kartą siaubingai
baisus demonas Mura. Visuomet labai piktas jis terorizavo visus pusdievius ir
įveikė netgi Indrą, dangaus valdovą, Vivasvaną –
saulės dievą, aštuonis Vasu – Viešpatį Brahmą,
Vaju – vėjo dievą ir Agni – ugnies dievą. Savo siaubingomis
galiomis jis visus pajungė savo valdžiai.
Tada pusdieviai kreipėsi į
Viešpatį Višnu, melsdami Jo pagalbos. Išgirdęs Indros
maldas ir prašymą, Viešpats Višnu labai supyko ir
pasakė: “O galingieji pusdieviai, visi kartu jūs galite pulti Muros
sostinę - Čandravati miestą.” Tokiu būdu paakinti visi
susirinkę pusdieviai iškeliavo į Čandravari miestą,
vedami Viešpaties Hari.
Kilo didelė kova tarp Muros karių
ir pusdievių. Daugybė šimtų demonų žuvo nuo
Viešpaties rankos. Galiausiai pagrindinis demonas Mura pradėjo kautis
su Viešpačiu, pradžioje ginklais, o galiausiai plikomis
rankomis. Viešpats grūmėsi su Mura tūkstantį
dangiškų metų ir tada tarsi nuvargęs iškeliavo į
Badarika-ašramą. Ten jis įėjo į labai gražią
olą Himavati pailsėti. Demonas sekė paskui Jį į
urvą, ir regėdamas Viešpatį miegantį pagalvojo
širdyje: “Šiandien aš nužudysiu šį visų
demonų žudiką, Hari.”
Kol bjaurusis demonas Mura kūrė
savo planus, iš Viešpaties Višnu krūtinės
apsireiškė jauna mergina, kuri buvo labai šviesios spalvos. Mura
pamatė, kad ji buvo ginkluota spindinčiais ginklais ir pasiruošusi
kautis. Iššauktas į kovą moters Mura pasiruošė ir
pradėjo su ja kautis, tačiau labai greitai jis nustebo, pamatęs,
jog ji kovėsi su juo be perstojo. Tada demonų karalius tarė:
“Kas sukūrė šią piktą baisią mergaitę, kuri
kaunasi su manimi taip galingai, tarsi ji būtų žaibas, krentantis
ant manęs?” Pasakęs tai, demonas toliau kovėsi su mergaite.
Staiga ši spindinti deivė
išmušė visus Muros ginklus jam iš rankų ir per
akimirką sunaikino jo vežimą. Demonas puolė link jos
plikomis rankomis, tačiau kai ji išvydo jį besiartinantį,
mergaitė piktai nukirto jam galvą. Tokiu būdu demonas iš
karto nukrito ant žemės ir iškeliavo į Jamaradžos
buveinę.
Tuomet Aukščiausias Viešpats
pabudo ir pamatė mirusį demoną gulintį prieš save, o
taip pat mergaitę, kuri lenkėsi Jam sudėtais delnais.
Viešpats, patenkintas mergaite, pasiūlė jai palaiminimus.
Mergaitė atsakė: “O Viešpatie, jei Tu iš tiesų esi
patenkintas manimi ir nori suteikti man palaiminimą, tai prašau
suteik man galią išvaduoti nuo didžiausių
nuodėmių tą žmogų, kuris badaus šią
dieną. Aš noriu, kad pusę visos naudos gautų tas
žmogus, kuris valgys tik vakare (susilaikydamas nuo grūdinių ir
ankštinių), o pusė šito rezultato gautų žmogus,
kuris valgys tik vidurdienį. Taip pat tas, kuris visiškai badaus mano
atėjimo dieną, suvaldęs savo jusles, keliautų į
Viešpaties Višnu buveinę vienam milijardui kalpų, po to kai
pasimėgaus visų rūšių šio pasaulio malonumais.
Tokio palaiminimo aš trokštu Tavo malone, mano Viešpatie. O Viešpatie,
ar žmogus badautų visą dieną, ar valgytų tik vakare ar
pusiaudienį, prašau suteik jam religingumą, turtą ir
galiausiai išsivadavimą.”
Aukščiausias Dievo Asmuo
tarė: “O pati dorybingiausia moterie, tai ko tu prašei jau
išpildyta. Visi mano bhaktos šiame pasaulyje be abejo badaus tavo
dieną, ir tokiu būdu jie taps įžymūs visuose trijuose
pasauliuose ir galiausiai ateis gyventi pas Mane į Mano buveinę.
Kadangi tu esi Mano transcendentinė galia, kuri pasirodei vienuoliktą
dylančio mėnulio dieną, tegul tavo vardas bus Ekadaši. Jei
žmogus badaus Ekadaši dieną, Aš sudeginsiu visas jo
nuodėmes ir suteiksiu jam Savo transcendentinę buveinę.”
(Iš Krišna-Balaram Svamio knygos
“Ekadaši”)
Griežtąja prasme, laikytis
ekadaši reiškia badauti, geriant vien tik vandenį. Tiems, kurie
negali laikytis ekadašio badaudami, rekomenduojama valgyti kartą per
dieną vien tik pieno produktus ir vaisius. Badaujantis iki saulės
nusileidimo, gaus pusę Ekadaši teikiamos naudos. Badaujantis iki
vidurdienio, gaus ketvirtadalį.
Žemiau pateikta ištrauka iš
Ekadaši Mahatmyos, kur pateikiamos Ekadaši taisyklės tiems,
kurie seka griežtesnėmis taisyklėmis:
Ekadaši Mahatmya
Maistas, kuris draudžiamas per Ekadašį:
-
Pomidorai, baklažanai, kalafiorai, brokoliai,
saldieji pipirai
-
Žirneliai, nuto žirniai, visų
rūšių pupos, taip pat produktai pagaminti iš pupų
(papadamai, tofu, sojos produktai, kaip pienas ir sūris, grūdų
nuovirai, etc.
-
Indiškos daržovės: karela
(karčioji citrina), loki, parmal, toroi, kunli, okrač bananų
žiedai.
-
Visos žalialapės daržovės:
špinatai, salotos, kopūstai ir lapuoti augalai kaip
petražolės, kario lapai, nimo lapai, etc.
-
Grūdai: soros, miežiai, manai, dalia,
pasta, ryžiai, kukurūzai, visų rūšių dalas ir
visų rūšių miltai padaryti iš grūdinių ir
ankštinių kultūrų (kaip ryžių miltai, nuto
miltai, urad dalo miltai, etc.)
-
Kukurūzų ir grūdų krakmolas, o
taip pat produktai padaryti iš arba sumaišyti su tokiu krakmolu,
tokie kaip kepimo milteliai, kai kurie gaivieji gėrimai, saldus kremas,
kai kurie jogurtai, pudingai, tepami sūreliai, saldumynai, saldainiai ir
tapiokos rutuliukai.
-
Aliejai gauti iš grūdų: kukurūzų
aliejus, garstyčių aliejus, sezamo aliejus, etc. O taip pat produktai
kepti šiuose aliejuose, sausainiai, bulvių traškučiai, kai
kurie skanėstai.
-
Medus.
-
Nenaudoti jokių maisto elementų, kurie
gali būti sumaišyti su grūdais, kaip ghi, kuriame buvo kepti
puriai, arba prieskoniai, prie kurių liestasi miltuotomis rankomis.
Prieskoniai, kurie naudojami per Ekadaši:
Kurkumos šaknis, juodieji pipirai,
imbieras ir druska (akmens druska) paimti iš naujo arba švaraus
įpakavimo.
Maistas, kurį galima valgyti per Ekadaši:
-
Visi vaisiai (švieži ir džiovinti),
visi riešutai ir aliejai, pagaminti iš riešutų.
-
Bulvės, moliūgai, agurkai,
ridikėliai, cukinijos, žalia papaja, citrinos, džekfruitas,
avokado, alyvuogės, kokosas, grikiai, visos cukraus formos, o taip pat visi
pieno produktai.
Minimalūs reikalavimai Ekadašiui
Juos nustatė Šrila Prabhupada
ISKCON’o atsidavusiems, kad pernelyg neapsunkintų jų gyvenimo.
Per Ekadaši mes nevalgome duonos,
rugių, kviečių, miežių, avižų, kruopų,
miltų, o taip pat žirnių, pupelių, visų
rūšių dalo, kaip mung dalas, urad dalas etc. Atsidavusieji
paprastai nevalgo per ekadaši vanilės, asafetidos, kurkumos ir kai
kurių kitų prieskonių, į kuriuos paprastai
įmaišoma miltų. Jei mes turime pačią asafetidos
smalą ar kurkumos šaknį, galime juos naudoti. Ekadašio metu
tinkami dalykai yra grikiai, žemės riešutai, etc. Ekadašio
dieną reikia būti labai kruopščiam, kad į maistą
nepakliūtų nuo kitos dienos likusių kruopų, miltų ar
trupinių. Tada ekadaši yra sulaužytas. Sulaužius
Ekadaši, siūloma visiškai badauti sekančią arba dar
sekančią dieną, ir tada visiškai badauti per Pandava
Nirjala ekadaši, kuris būna apie gegužės-birželio
mėn. Šis ekadašis be vandens. Ekadašis prasideda nuo brahma
muhurtos (96 minutės prieš saulės patekėjimą) ir
baigiasi kitą dieną saulės patekėjimu. Norint teisingai
laikytis ekadašio, reikia sekančią (dvadašio) dieną,
po saulės patekėjimo (paprastai laiko tarpas yra nurodomas
vaišnavų kalendoriuje) suvalgyti patiekalų su
grūdinėmis ar ankštinėmis kultūromis. Galima
paprasčiausiai suvalgyti vieną ar kelis grūdus, ryžius,
žirnius, pupeles.
Krišnos inkarnacijos.
Visos Krišnos inkarnacijos yra
lygiavertės, tačiau kai kurios jų laikomos
išskirtinėmis. Pagal tai, atsidavusieji švenčia vienas
šventes labiau, kitas paprasčiau. Pagrindinės Krišnos
inkarnacijos yra Krišna, Rama, Nrisimha. Šios šventės:
Krišna Džanmaštami -
Hršikešos mėn. Krišna periodas
(rugpjūčio-rugsėjo mėn.)
Rama Navami - Višnu mėn.
Krišna periodas (kovo-balandžio mėn.)
Nrisimha Caturdaši - Madhusūdanos
mėn. šukla periodas (balandžio-gegužės mėn.) yra
labai populiarios induistų tarpe.
Gaudijos vaišnavams ypatingai svarbios
yra taip pat Viešpaties Čaitanjos ir (Govindos mėn. gaura
purnima)
Viešpaties Nityanandos (Madhavos
mėn. gaura trayodaši) atėjimo dienos.
Nuo Šri Čaitanyos atėjimo
Gaura Purnimos skaičiuojami vaišnavų metai. Taigi mūsų
nauji metai yra per Gaura Purnimą.
O taip pat badaujame iki pusiaudienio per:
Balaramos atėjimas
---
Nityanandos Prabhu atėjimas
|
Advaita Ačaryos atėjimas
| Krišnos inkarnacijos
Varahadevos atėjimas
|
Vamanadevos atėjimas ---
Radharani atėjimas
Vaišnavų atėjimai ir išėjimai.
Skirtingai nuo materialistų,
atsidavusieji švenčia ne tik ačarjų atėjimus bet ir
išėjimus. Kaip sako Bhaktivinoda Thakura:
Klysta tas, kuris sako, kad vaišnavai
miršta,
Nors jie vis dar gyvena garse,
Vaišnavai miršta, kad gyventų,
O gyvendami bando skleisti šventą
Vardą aplink.
Atsidavusieji miršta tam, kad
grįžtų pas Krišną, arba, kad gautų naują
kūną, tinkamą pamokslavimui. Kai Maharadža Parikšitas
paliko kūną, pusdieviai sudejavo iš skausmo ir čia pat kilo
džiaugsmo banga, kadangi jis grįžo į dvasinį
pasaulį. Lygiai taip pat vaišnavai ateina ne tam, kad mėgautųsi,
o tam, kad pamokslautų, todėl jų atėjimas šlovingas.
Materialistai švenčia savo gimtadienius. Jie nesuvokia, kad
kiekvienas gimtadienis juos priartina prie mirties. Žmonės galvoja,
kad gyvenimas malonumas ir kiekvieni metai to malonumo žada daugiau ir
daugiau. Tačiau yra atvirkščiai. Todėl toks gimtadienis
reiškia neišmanymo guną: Žmonės džiaugiasi, kad
jiems vis daugiau kančios.
Švęsti reiškia praleisti
šventai. Atsidavusieji švenčia vaišnavų atėjimo
dienas, kadangi jie atėjo pamokslauti. Iš tikrųjų, mes
galime švęsti taip pat ir su mumis esančių
vaišnavų gimtadienius, kadangi jie taip pat užimti
pamokslavimų, todėl jų gimimas taip pat šlovingas.
Tačiau tai nereiškia, kad per gimtadienį atsidavusieji tenkina
jusles. Atsidavusieji švenčia, tai reiškia praleidžia laiką
šlovindami Krišną. Atsidavusieji daro kirtaną, kalba apie Krišną,
pagerbia prasadą. Tokiu būdu atsidavusieji nepalaiko iliuzijos apie
materialų kūną ir jo vertę.
Atsidavusieji švenčia šventes
ar pagerbia ačarjų atėjimus bei išėjimus badaudami.
Vaišnavų atėjimo dienomis badaujame iki pusiaudienio. Višnu
tattvos atėjimo dienomis taip pat iki pusiaudienio, o per paravastha
(pagrindinių) avatarų atėjimo dienas iki saulės
nusileidimo, arba iki mėnulio patekėjimo arba iki vidurnakčio.
Viena iš taisyklių: pagal vaišnavų kalendorių
nebūna dviejų badavimo dienų iš eilės. Kai sutampa dvi
dienos kuomet reikia laikytis ekadašio, o kitą - badauti, tada
badaujama iki pusiaudienio per ekadašį, o kitą dieną tik
švenčiame.
Švenčiamos vaišnavų
dienos, per kurias reikia badauti:
Bhaktivedanta Svami Prabhupada atėjimas,
išėjimas
Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura atėjimas,
išėjimas
Gaurakišora dasa Babaji atėjimas,
išėjimas
Bhaktivinoda Thakura atėjimas,
išėjimas
Gadaharos pandito išėjimas
Taip pat mes minime kitų
didžių vaišnavų atėjimo dienas, kurių metu mes
nebadaujame, bet kalbame apie juos. Vaišnavų kalendorius kupinas
tokių datų. Mes galime visuomet stengtis daugiau sužinoti apie
tuos šventuosius, kurių atėjimo ar išėjimo dienos
švenčiamos.
KLAUSIMAI:
1. Kodėl atsidavusieji švenčia šventes?
2. Paminėkite svarbiausias šventes vaišnavų kalendoriuje?
3. Kodėl atsidavusieji laikosi Ekadaši įžadų?
4. Paminėkite, kokios taisyklės galioja per Ekadaši?