DRAUGYSTĖ TARP BHAKTŲ
dadäti pratigåhëäti
guhyam äkhyäti påcchati
bhuìkte bhojayate caiva
ñaò-vidhaà
préti-lakñaëam
VERTIMAS
Dovanoti,
priimti dovanas, atskleisti savo slapčiausias mintis, klausti apie
slapčiausius dalykus, valgyti prasadą ir vaišinti prasāda —
tai šeši požymiai, bylojantys apie bhaktų meilę ir
pagarba vienas kitam.
KOMENTARAS
Šiame posme
Śrila Rūpa Gosvāmi aiškina, kaip reiškiasi atsidavimo
tarnystė bhaktų tarpusavio santykiuose. Yra šešios
atsidavimo tarnystės taisyklės:
1)
duoti dovanų bhaktoms,
2)
savo ruožtu priimti viską, ką
dovanoja kitas bhakta,
3)
atskleisti bhaktoms savo mintis,
4)
klausti apie slapčiausius dalykus, susijusius
su tarnyste Viešpačiui,
5)
pagerbti bhaktų siūlomą prasādą,
arba dvasinį maistą, ir
6)
vaišinti bhaktas prasāda.
Patyręs
bhakta dalijasi patirtimi, o naujokai klauso ir mokosi iš jo. Šitaip
galima paaiškinti žodžius: “guhyam ākhyāti pṛcchati”. Kai vienas bhaktų dalija prasādą
(Aukščiausiajam Dievo Asmeniui paaukoto maisto likučius), mes
turėtume traktuoti prasādą kaip Viešpaties
malonę, teikiamą tyro bhakto rankomis, kad mumyse neblėstų
atsidavimo tarnystės dvasia. Be to, turėtume tyrus bhaktas kviestis
į namus, vaišinti juos prasāda, būti paslaugūs
ir malonūs. Tokia žodžių “bhuñkte bhodžajate
čaiva” prasmė.
Šios
šešios taisyklės galioja netgi įprastiniuose
žmonių santykiuose, jos byloja apie mūsų
draugiškumą ir meilę žmogui. Pavyzdžiui, komersantas,
norėdamas užmegzti draugiškus santykius su kitu komersantu,
kviečiasi jį į pokylį restorane, išdėsto jam savo
planus, klausia nuomonės, o kartais šia proga abu kolegos
pasikeičia ir dovanomis. Taigi šios šešios taisyklės
galioja visada, kai mes susiduriame su prīti, arba meile ir
draugiškumu santykiuose tarp dviejų artimų žmonių.
Ankstesniame posme Śrila Rūpa Gosvāmi patarė atsisakyti
pasauliečių draugų ir bendrauti su bhaktomis (sañga
tyāgāt sato vṛtteh). Tarptautinės Krišnos
sąmonės organizacijos įkūrimo tikslas ir buvo sudaryti
bhaktoms palankias sąlygas bendrauti, laikantis šešių
meilės ir draugiškumo tarpusavio santykiuose taisyklių.
Mūsų organizacija buvo įkurta vieno žmogaus pastangomis,
tačiau dabar ji plinta po visą pasaulį, nes siūlydami savo
paslaugas pas mus ateina nauji žmonės, kurie irgi ima laikytis
principo duoti ir imti dovanas. Mes džiaugiamės, kad žmonės
labai dosniai aukoja mūsų organizacijos veiklai plėsti ir savo
ruožtu noriai priima kuklias mūsų dovanas — knygas ir
žurnalus, kuriuose aptarinėjami vien tik Krišnos
sąmonės klausimai. Kartais mes rengiame “Hare Krišna”
šventes ir kviečiamės organizacijos laisvuosius narius bei
draugus ateiti ir pasivaišinti prasāda. Ir nors dauguma
mūsų organizacijos laisvųjų narių priklauso
aukščiausiems visuomenės sluoksniams, jie mielai priima
kvietimą ir vaišinasi prasāda, kad ir koks kuklus jis
būtų. Dažnai mūsų organizacijos nariai ir
rėmėjai pasitikinčiai teiraujasi, kaip vykdyti atsidavimo
tarnystę, ir mes stengiamės apie tai papasakoti. Taip mūsų
organizacija sėkmingai plinta visame pasaulyje, ir visų
šalių inteligentija vis palankiau ima vertinti Krišnos
sąmonės organizacijos veiklą. Krišnos sąmonės
bendrijos gyvybingumą lemia jos narių tarpusavio santykiai, kurie
remiasi šešiomis meilės ir pagarbos taisyklėmis.
Reikėtų, kad galimybę bendrauti su ISKCON’o bhaktomis
turėtų visi žmonės, nes, bendraudamas su jais šešiais
minėtaisiais būdais, paprastas žmogus gali visiškai
atgaivinti savyje glūdinčią Krišnos sąmonę.
“Bhagavad-gitoje” (2.62) pasakyta: sangāt saṅjāyate
kāmah — žmogaus norus bei siekius nulemia jo
aplinka. Kaip sakoma, pasakyk, kas tavo draugai, ir aš pasakysiu, kas tu.
Todėl jeigu paprastas žmogus bendraus su bhaktomis, jis tikrai
pažadins savyje glūdinčią Krišnos sąmonę.
Krišnos sąmonė įgimta kiekvienai gyvai būtybei ir
šiek tiek ji pasireiškia jau tada, kai gyvoji esybė įgyja
žmogaus kūną. “Čaitanja-čaritāmrtoje” “Madhja”
22.107) pasakyta:
nitya-siddha-kåñëa-prema
‘sädhya’ kabhu naya
çravaëädi-çuddha-citte
karaye udaya
“Tyra meilė Krišnai — visad gyva gyvų
būtybių širdyse. Kito šaltinio ji neturi. Kai kartojant
šventuosius vardus ir jų besiklausant išsivalo širdis, gyva
esybė tuoj pat pabunda iš miego”. Krišnos sąmonė gyvai
būtybei yra įgimta, tad proga pažinti Krišną turi
būti suteikta visiems. Tereikia klausytis šventųjų
vardų ir juos kartoti (śravaņam kīrtanam), kad
išsivalytų mūsų širdis ir atgytų įgimta
Krišnos sąmonė. Krišnos sąmonė mums nesvetima, ji
visad glūdi mūsų širdyse. Kai žmogus gieda
šventą Aukščiausiojo Dievo Asmens vardą, jo
širdis apsivalo nuo visų žemiškųjų
nešvarybių. Pirmame “Śri Śiksāstakos” posme
Viešpats Śri Čaitanja Mahāprabhu sako:
ceto-darpaëa-märjanaà
bhava-mahä-dävägni-nirväpaëaà
çreyaù-kairava-candrikä-vitaraëaà
vidyä-vadhü-jévanam
änandämbudhi-vardhanaà
prati-padaà pürëämåtäsvädanaà
sarvätma-snapanaà
paraà vijayate
çré-kåñëa-saìkértanam
“Šlovė Śrī Krišnos sańkīrtanai,
kuri nuvalo dulkes, per ilgus metus susikaupusias širdyje, ir
užgesina sąlygoto gyvenimo ugnį — sustabdo besikartojančius
gimimą ir mirtį. Sańkirtanos judėjimas yra
didžiausias palaiminimas visai žmonijai, nes jis skleidžia
malonių mėnulio spindulius. Jis - gyva transcendentinio pažinimo
esmė, maitinanti transcendentinį palaimos vandenyną ir
leidžianti iki galo pajusti visad mūsų trokštamo nektaro
skonį”.
Apsivalo ne tik
tas, kuris kartoja mahā-mantra, — tyra tampa širdis visų,
kuriems pasiseka išgirsti transcendentinius garsus: Harė Krišna,
Harė Krišna, Krišna Krišna, Harė Harė / Harė
Rāma, Harė Rāma, Rāma Rāma, Harė Harė.
Besiklausydamos transcendentinių garsų, apsivalo netgi tos sielos,
kurios gyvena žemesniųjų rūšių (gyvūnų,
vabzdžių, medžių ir kt.) kūnuose. Taip jos ruošia
dirvą, kad ilgainiui išsiugdytų visišką Krišnos
sąmonę. Apie tai kalbėjo Thākura Haridāsa, atsakydamas
į Čaitanjos Mahāprabhu klausimą, kaip išvaduoti
iš materijos nelaisvės žemesnes už žmogų
gyvąsias esybes. Haridāsa Thākura pažymėjo, kad
šventasis vardas toks galingas, kad jo garsai gali atgaivinti netgi
medžių ir žvėrių, gyvenančių tolimiausiuose
džiunglių kampeliuose, Krišnos sąmonę. Tai
įrodė Pats Śrī Čaitanja Mahāprabhu. Kai Jis
ėjo per Jhārikhaņdos mišką, tigrai,
gyvatės, elniai ir kiti žvėrys užmiršo savo
įgimtąjį priešiškumą vieni kitiems ir dalyvavo sańkīrtanoje
— giedojo ir šoko. Žinoma, mes negalime pamėgdžioti
Śrī Čaitanjos Mahāprabhu, tačiau turėtume sekti
Jo pėdomis. Mes nesame tiek stiprūs, kad užburtume
žemesnius už žmogų padarus — tigrus, gyvates, kates ir
šunis, ir priverstumėme juos šokti. Tačiau mes galime
giedoti šventus Viešpaties vardus ir grąžinti į
Krišnos sąmonę daugybę žmonių iš viso
pasaulio. Skelbti ar dovanoti šventąjį Viešpaties
vardą visiems žmonėms — tai tauriausias labdaros pavyzdys (dadāti
principas). Kartu reikia laikytis ir pratigŗhņāti
principo — noriai priimti transcendentinę dovaną. Norėdamas
perprasti šio materialaus pasaulio esmę, žmogus turėtų
teirautis apie Krišnos sąmonės judėjimą ir atskleisti
savo mintis bhaktoms. Taip mes įgyvendinsime guhyam ākhyāti
pŗcchati principus.
Tarptautinės
Krišnos sąmonės organizacijos nariai kiekvieną
sekmadienį visuose savo centruose ruošia vaišes ir kviečia
į jas organizacijos narius bei rėmėjus. Pagerbti prasādos
ateina nemaža besidominčiųjų, kurie savo ruožtu, esant
progai, irgi kviečiasi į namus organizacijos narius ir vaišina
juos prasāda. Tai nauda ir Krišnos sąmonės
organizacijos nariams, ir visuomenei. Žmonės neturėtų
bendrauti su vadinamaisiais jogais, jnāniais, karmiais ir
filantropais, kadangi iš bendravimo su jais niekam nėra jokios
naudos. Tas, kuris išties nori įgyvendinti žmogaus
paskirtį, turėtų bendrauti su bhaktomis, Krišnos
sąmonės judėjimo dalyviais, nes tai vienintelis judėjimas,
kuris moko, kaip išsiugdyti meilę Dievui. Religija yra
žmonių privilegija, ir tuo, kad žmonės
išpažįsta religiją, jie skiriasi nuo gyvulių bandos.
Gyvuliai neturi bažnyčių, mečečių, religijos
mokymų. Tuo tarpu žmonės visuose pasaulio kampeliuose, net ir
labai primityvūs, išpažįsta tą ar kitą
religiją. Savo religijas turi netgi laukinės džiunglių
gentys. Kai religija besiplėtodama perauga į meilę Dievui,
sakome — ji pasiekė tikslą. Kaip pasakyta “Śrīmad-Bhāgavatam”
Pirmoje Giesmėje (1.2.6):
sa vai puàsäà paro dharmo
yato bhaktir adhokñaje
ahaituky apratihatä
yayätmä suprasédati
“Kilniausias žmogaus darbas [dharma] yra tas,
kuris nuveda jį į meilės ir atsidavimo tarnystę
transcendentiniam Viešpačiui. Norint, kad mūsų “aš”
justų visišką pasitenkinimą, atsidavimo tarnystė
turėtų būti be savanaudiškų paskatų ir
nenutrūkstama”.
Jei
žmonės visuomenėje išties trokšta dvasios
ramybės, taikos ir draugiškų santykių tarp žmonių
ir tautų, jie turi vadovautis Krišnos sąmonės religijos
mokymu, kuris leis jiems pažadinti savyje glūdinčią meilę
Krišnai, Aukščiausiajam Dievo Asmeniui. Kai tik žmonės
tai padarys, jų dvasioje tuoj pat įsiviešpataus taika ir
ramybė.
Ta proga,
Śrila Bhaktisiddhānta Sarasvati Thākura perspėja visus
bhaktas, skleidžiančius Krišnos sąmonės judėjimo
idėjas: nekalbėti su impersonalistais māyavādžiais,
kurie visada buvo nepakantūs teistiniams judėjimams. Pasaulyje
knibždėte knibžda māyāvādžių bei
ateistų, o politinės partijos naudojasi jų idėjomis,
propaguodamos materializmą. Māyāvādžiai ir kiti
ateistai dažnai remia kurią nors stiprią partiją,
kovojančią prieš Krišnos sąmonės
judėjimą. Jie nenori, kad Krišnos sąmonės
judėjimas plėtotųsi, nes jis moko žmones Dievo
sąmonės. Tokie ateistų metodai. Kiek nemaitintum gyvatę
pienu ir bananais, jai vis tiek neįtiksi. Priešingai, nuo pieno ir
bananų gyvatė tampa dar nuodingesnė (kevalam visavar-dhanam).
Jei gyvatę girdysime pienu, ji turės dar daugiau nuodų. Dėl
šios priežasties mes neturėtume savo minčių atskleisti
panašiems į gyvates māyavādžiams ir karmiams.
Toks atvirumas nieko gero nežada. Geriausia apskritai vengti bendrauti su
jais ir niekada neklausinėti apie tai, kas mums brangiausia, kadangi jie
nieko gero nepatars. Maža to, māyāvādžių
ir ateistų nevertėtų nei kviestis pas save, nei priimti jų
pakvietimus, nes artimai su jais bendraujant mus gali paveikti jų
ateistinė mąstysena (sańgāt sańjāyate
kāmah). Šis posmas draudžia mums ir duoti ar imti iš māyāvādiių
bei ateistų. Śrī Čaitanja Mahāprabhu irgi mus
perspėja: visayira anna khāile dusta haya mana — “Kas
valgo pasauliečio pagamintą maistą, tą apsėda
žemos mintys”. Tas, kuris dar nepasiekė dvasios aukštumų,
nemoka padaryti, kad visos aukos skatintų Krišnos sąmonės
judėjimo plėtrą, tad māyāvādžių
ir ateistų aukų jis apskritai neturėtų priimti. Iš
esmės, Śrī Čaitanja Mahāprabhu uždraudė
bhaktoms netgi bendrauti su paprastais žmonėmis, kurie negali gyventi
be materialių jutiminių malonumų.
Taigi privalome
nuolatos bendrauti su bhaktomis, laikytis reguliatyviųjų atsidavimo
Viešpačiui principų, eiti ācāryų
pėdomis ir besąlygiškai vykdyti dvasinio mokytojo nurodymus.
Taip mes sėkmingai atliksime atsidavimo tarnystę ir pažadinsime
mumyse glūdinčią Krišnos sąmonę. Bhakta, kuris
nėra nei neofitas, nei mahā-bhāgavata (padaręs
ženklią pažangą bhakta), bet esantis kažkur tarp
jų, — turėtų savo meilę skirti Aukščiausiajam
Dievo Asmeniui, draugauti su kitais bhaktomis, būti gailestingas
tamsuoliams ir nesusidėti su pavyduoliais bei demonais. Šiame posme
trumpai užsimenama, kaip užmegzti meilės ryšius su
Aukščiausiuoju Dievo Asmeniu ir susidraugauti su bhaktomis. Pagal dadāti
principą, pažangą padaręs bhakta turėtų
mažų mažiausiai pusę savo pajamų skirti tarnystės
Viešpačiui ir jo bhaktoms reikalams. Tam pavyzdį parodė
Śrila Rūpa Gosvāmi. Nusprendęs palikti darbą, jis
pusę savo užgyvento turto paskyrė Krišnos tarnystei,
ketvirtadalį atidavė giminėms, o likusįjį
ketvirtadalį pasiliko sau, nenumatytoms išlaidoms. Šiuo
pavyzdžiu turėtų vadovautis visi bhaktos. Kad ir kokios būtų
jūsų pajamos, pusę jų reikėtų skirti Krišnai
ir Jo bhaktoms — taip bus įgyvendinti dadāti principo
reikalavimai.
(Komentaro pabaiga)
Dovanoti ir
priimti dovanas, atskleisti savo slapčiausias mintis, klausti apie
slapčiausius dalykus, valgyti prasadą ir vaišinti prasada - tai
šeši požymiai bylojantys apie bhaktų pagarbą ir
meilę vienas kitam.
Tai
taisyklės bhaktams tarpusavyje bendrauti. Patyręs bhaktas kalba ir
dalijasi patirtimi, o naujokai klauso ir mokosi iš jo. Šitaip galima
paaiškinti žodžius guhyam akhyati prcchati. Apie tai,
kokios turi būti slapčiausios mintys kalba Pats Krišna „Bhagavad
Gītoje“ - tai yra žinios apie atsidavimo tarnystę, būtent
tai ką sunkiausia suvokti, ir ką Krišna labiausiai slepia nuo
materialistų. Todėl dalintis paslaptimis nereiškia kalbėti
apie pasaulietinius dalykus. Bhaktas neturėtų galvoti, kad
kalbėdamas ar išsikalbėdamas pasaulietinėmis temomis jis
išsivaduos nuo problemų. Jokio materialaus proceso pagalba negalima
išsivaduoti nuo materialių trūkumų ar žalingų
įpročių, todėl, kai žmonės skundžiasi vieni
kitiems dėl savo problemų, tai ne tik jų
neišsprendžia, bet dar ir pagilina. Todėl iš tiesų
derėtų klausti, kaip pagerinti savo atsidavimo tarnystę, o ne
kaip atsikratyti blogų įpročių ar proto problemų. Jei
mes galėsime rimtai praktikuoti bhakti jogą, materialūs
trūkumai nebekels mums rūpesčių. Apie tai, kaip
tobulėti Krišnos sąmonėje reikia klausti vyresnių
atsidavusiųjų. Todėl atskleisti savo slapčiausias mintis ir
klausti apie slapčiausius dalykus reiškia, kad jaunesnis bhaktas klausia
apie atsidavimo tarnystę, o vyresnis bhaktas dalinasi savo patirtimi.
Kadangi vyresnis bhaktas jaučia potraukį atsidavimo tarnystei, jis
gali perteikti šio proceso džiaugsmą ir kitiems.
Śrīla
Prabhupada sako, kad šios 6 taisyklės galioja ir materialiame
gyvenime. Jos yra natūrali žmogaus meilės ir pagarbos savo
draugui išraiška. Draugai dažnai keičiasi dovanomis, Jie
visuomet prisimena vienas kitą ir lanko vienas kitą, jie kalbasi apie
reikalus, dalinasi planais, kviečia vienas kitą į namus ir
vaišinasi. Tačiau materialiame pasaulyje šie natūralūs
santykiai tarp žmonių yra užtemdomi daugybės
materialių dalykų. Tai, kad žmonės jaučia poreikį
draugystei parodo tai, kad draugystės siekia mūsų
pačių dvasinė prigimtis, tačiau materialaus pasaulio
sąlygotumas negali leisti šiam jausmui būti patenkintam, kadangi
visi yra daugiau ar mažiau materialistai ir iš visko siekia gauti
naudos. Tačiau dažnai netgi verslininkai, kuriems tenka daug
veidmainiauti, nori turėti gerą ir ištikimą draugą,
kuriam galėtų papasakoti viską, paprasčiausiai
išsikalbėti, ir kuris nesiektų iš jo naudos. Netgi
didžiausias niekšas nori turėti ištikimą draugą.
Žinoma
materialiame pasaulyje negali būti tikros meilės. Todėl
šią meilę iš ties vadiname geismu ar naudos siekimu.
Tačiau tikroji nesavanaudiška meilė turi savo pavadinimą - prīti.
Šios šešios bendravimo taisyklės galioja visuomet, kai mes
susiduriame su prīti - meile ir draugiškumu tarp dviejų
artimų žmonių.
Krišnos
sąmonės judėjimas kaip tik ir yra organizacija, kurioje
žmogus gali įgyvendinti savo siekį turėti artimus santykius
su kitais bhaktais. Kadangi visų jų tikslas yra vienas ir kilnus -
tarnauti Krišnai, tokie atsidavusieji turi daug bendro, ir taip jie randa
pagrindą bendravimui. Čia jiems nereikia bijoti, kad kažkas
pasinaudos jų draugyste. Atvirkščiai bhaktai kiek galėdami
stengiasi padėti vienas kitam.
“Galų gale
mūsų bendrija klesti ir plinta po visą pasaulį, nes
siūlydami savo paslaugas ateina vis nauji žmonės, kurie ima
laikytis principo duoti ir imti dovanas. Jie dosniai ar pagal savo galimybes
aukoja mūsų organizacijos veiklai plėsti ir noriai priima
mūsų dovanas - knygas bei žurnalus, kur aptariami tik
Krišnos sąmonės klausimai. Mes rengiame šventes, kad
atsidavusieji galėtų susirinkti pas mus ir pasivaišinti prasādu,
o kartais, atsidavusieji gyvenantys namuose pakviečia pas save kitus
atsidavusius ir surengia jiems vaišes.” Tai, kad atsidavusieji
vaišinasi ir linksminasi nerodo jų materializmo.
Atvirkščiai - šventė yra pastovi dvasinio pasaulio
būsena.
Todėl labai svarbu,
kad žmonės galėtų bendrauti su atsidavusiais. Jei
nuoširdus žmogus turės tokią galimybę, jis tikrai
pažadins savyje snaudžiančią meilę Dievui.
Skelbti ir
dovanoti žmonėms Krišnos vardą - tai pati didžiausia
labdara (dadati principas). Krišnos sąmonės judėjime
šį principą taip pat įgyvendiname aukodami šventyklai
savo pajamas arba savo darbą. Kiekvienas darbas turi dvigubą
rezultatą: 1) tai tiesioginis veiklos rezultatas arba produktas, kurį
sukuriame savo veikla ir 2) atlyginimas, kurį gauname už savo
darbą. Bhaktas stengiasi savo veiklos rezultatus aukoti Krišnai.
Turimas omeny pats darbo produktas ir atlyginimas už jį. Iš to
seka, kad bhakta neturėtų dirbti tokio darbo, kurio rezultato bent
mintyse negalėtų pasiūlyti Krišnai. O ir pinigai, gauti
už tokį darbą būtų nešvarūs ir
nepatenkintų Krišnos. Gerą pavyzdį parodė Śrīla
Rūpa Gosvamis: palikęs savo valstybinę tarnybą, jis
išdalino pusę savo sukaupto turto brahmanams vaišnavams,
ketvirtą dalį atiduodamas giminaičiams, o dar ketvirtį
pasilikdamas sau netikėtiems atvejams. Taip pat elgėsi Kholaveča
Śrīdhara, artimas Viešpaties Čaitanjos pasekėjas,
kuris pusę savo menkų pajamų panaudodavo Gangos garbinimui.
Sekdami šia tradicija bhaktai gṛhasthos turėtų kiek įmanoma stengtis aukoti Krišnai ir
bhaktams, tokiu būdu jo pinigai bus apvalyti nuo karmos pasekmių ir
galės būti laikomi sąžiningai uždirbtais.
Śrī
Čaitanja Mahāprabhu sakė, kad jei norime tobulėti
Krišnos Sąmonėje, būtinai reikia susirasti tinkamus
bendravimui žmones. Bet kokiu atveju nereikia bendrauti su
materialistiškai nusiteikusiais žmonėmis, kurių gyvenimo
tikslas visiškai kitoks. Neturėtume draugauti ir dalintis
slaptingomis mintimis su tais, kurie pavydi Krišnai arba jo
nepripažįsta. Tai yra māyāvādžiai. Su
jais ne tik nereikia draugauti, tačiau reikia vengti bet kokių
kontaktų su jais. Jų nereikia vaišinti ir gink Dieve nereikia su
jais dalintis slaptomis mintimis apie atsidavimo tarnystę, nes jie gali
sugriauti visą mūsų dvasinį gyvenimą savo suktais
patarimais. O taip pat negalima priimti iš māyāvādžių
ir ateistų dovanų ar vaišintis jų siūlomu maistu.
Taigi, jei norime
padaryti tikrą pažangą, visuomet reikia žinoti, su kuo
bendrauti ir kaip bendrauti. Visų pirma reikia bendrauti su
pažengusiais bhaktais, ypač sadhu, kadangi jie gali suteikti mums
Krišną. Śrī Čaitanya Mahaprabhu ČČ (Mad
22.54) sako, kad:
’sädhu-saìga’,
’sädhu-saìga’——sarva-çästre kaya
lava-mätra
sädhu-saìge sarva-siddhi haya
Visi šventraščiai vieningai sutinka, kad
vieną akimirką bendraudamas su tyru bhakta, žmogus gali pasiekti
visą sėkmę gyvenime.
Krišnos
sąmonės bendrijos gyvybingumą lemia jos narių tarpusavio
santykiai, kurie remiasi šešiomis meilės ir pagarbos
taisyklėmis. Krišnos sąmonė yra tokia palaiminga, kad netgi
žvėrys žemesni gyvūnai užmiršta savo
natūralų priešiškumą, kai susiduria su Krišnos
malone, o ką jau kalbėti apie atsidavusius. Jų santykiuose
neturėtų būti jokio priešiškumo ar pavydo.
Praktiniai
patarimai, kaip pagerinti savo santykius su atsidavusiais (Stiveno Kavio
taisyklės):
7 būdai pagerinti santykius:
1. Pasistengti suprasti kitą (intelektualiai ir emociškai),
o po to pačiam būti suprastam.
2. Tesėti pažadus.
3. Rodyti gerumą, jautrumą, atidumą smulkmenoms.
4. Išsiaiškinti lūkesčius.
5. Būti ištikimiems tiems, kurių dabar nėra kartu.
6. Atsiprašyti, jei sukeliame kam nors problemas ar
diskomfortą.
7. Būti atviram ir pasiruošusiam išklausyti
nuomonę apie save.
7 būdai sugadinti santykius:
1. Stengtis, kad pirmiau suprastų tave.
2. Laužyti pažadus.
3. Būti grubiam ir negeram.
4. Nevykdyti tai, ko iš jūsų tikimasi.
5. Veidmainystė, neištikimybė.
6. Kai sukeliate kitiems nepatogumus ar padarote klaidą, reaguoti
į tai pasipūtimu, apgaule.
7. Nepakęsti nepalankių atsiliepimų apie save.
5 būdai parodyti savo meilę:
1. Dėmesingai išklausyti.
2. Dalintis brangiomis mintimis.
3. Tinkamai įvertinti.
4. Padėti įsitvirtinti Krišnos sąmonėje, jei
matome teigiamą žmogaus nusistatymą.
5. Aukotis dėl kitų.
Jei mes norime iš tiesų kitiems padėti mes
turime sekti šiais žingsniais:
1. Tapti pavyzdžiu tiems, kuriuos norime pataisyti ir parodyti
tai, ko norime juos išmokyti.
2. Tapti bhakto draugu ir globėju ir iš tiesų juo
rūpintis.
3. Kai atsiranda pasitikėjimas, atsiranda noras mokytis visų
gerų dalykų iš to, kuriuo pasitiki.
4. Išmokę, kiti pradeda praktikuoti tai ir atsiranda
bendradarbiavimas, bandant to išmokyti kitus.
Išmok posmą:
dadäti pratigåhëäti
guhyam äkhyäti påcchati
bhuìkte bhojayate caiva
ñaò-vidhaà
préti-lakñaëam
“Pamokymų
nektaras”, 4 posmas
KLAUSIMAI:
1.
Išvardinkite mintinai
6 rūšių bhaktų meilės santykius ir juos
paaiškinkite.
2.
Kodėl reikia
bendrauti su bhaktais? Ką tai duoda atsidavusiam?