ŠRI ČAITANJOS MAHAPRABHU GYVENIMAS ir MISIJA
VIEŠPATIES ČAITANJOS MISIJA
kali-yuge yuga-dharma——nämera pracära
tathi lägi’
péta-varëa caitanyävatära
Religinė praktika
šiame amžiuje yra skleisti švento vardo šlovę. Vien todėl Viešpats įgavęs
geltoną spalvą nužengė kaip Viešpats Čaitanja.
Tokiu būdu Viešpaties Čaitanjos atėjimo
tikslas buvo duoti Kali jugos žmonėms juga dharmą - religiją, atitinkančią šį
amžių.
Viešpaties nužengimui buvo trys vidinės ir trys išorinės
priežastys:
Išorinės:
1. Savo pavyzdžiu parodyti atsidavimo Krišnai
procesą. Anksčiau Krišna mokė Ardžuną, tačiau tik teoriškai. Jis bijojo, kad
kiti taip ir nesugebės to padaryti. Jis savo pavyzdžiu moko kaip būti
atsidavusiu. Jis slėpė savo tikrąją padėtį ir, kai kas nors jam sakydavo, kad
jis yra pats Krišna, jis užsikišdavo ausis. Jis atėjo kaip atsidavęs, kad
pamokytų kitus, kaip reikia įgyti meilę Dievui.
2. Jis atėjo suteikti pačią didžiausią malonę
Kali amžiaus žmonėms - Krišna premą. Jis išlaužė lobyno duris, kurias anksčiau
saugojo pats Krišna ir nemokamai visiems išdalino tai, kas buvo paslėpta nuo
kitų žmonių - tyrą meilę Dievui. Vienintelė salyga, tai tikėjimas.
3. Advaita ačarya, matydamas apgailėtiną Kali
amžiaus situaciją šaukėsi Viešpaties, jog šis ateitų pats ir ištaisytų situaciją.
Čaitanja Mahaprabhu norėjo patenkinti savo bhaktą - Advaitą ačarją, o taip pat
kitus savo tarnus.
Vidinės:
1. Jis norėjo suprasti, kokią didžiulę meilę (pranaya
mahima) ir kokias emocijas jam jaučia Šrimati Radharani, Rukmini devi ir
kiti Jo artimi palydovai. Rukmini devi sakė, kad yra kažkas, ko Krišna
niekuomet nesupras. Jis niekuomet nesupras, kodėl jo bhaktai be išoriškos
priežasties pradeda virpėti, ir lieti ašaras. Krišna norėjo tai suprasti.
2. Krišna norėjo pastirti (asvadya) sužinoti,
koks yra nuostabiai saldus (adbhuta madhurima) Jo grožis, kuriuo taip
žavisi Šrimati Radharani ir kiti Jo tyri bhaktai. Kaip jis jiems atrodo, ir
kaip jiems atrodo Jo santykis su jais. Jis norėjo pažvelgti į Save iš šalies. Jis
norėjo mėgautis savo grožiu, ne kaip jo savininkas, o kaip tas, kuriam šis
grožis skirtas. “Lalita Madhavoje” Rūpa gosvamis pasakoja, kad kartą Krišna
pamatė Savo atvaizdą veidrodyje ir labai sutrikęs norėjo apkabinti šį
nuostabaus grožio jaunuolį. Kai Jam nepavyko to padaryti, jis labai nusiminė.
Akimirkai Krišna pamiršo, kad tai Jo paties atvaizdas. Krišna, pamatęs savo
atspindį brangakmeniais klotose grindyse, sušuko: “Argi ne nuostabu, Aš niekad
anksčiau nemačiau tokio dailaus kūno! Nors tai Mano Paties kūnas, Aš kaip
Radharani bandau jį apkabinti ir patirti dangišką palaimą.”
3. Jis norėjo suprasti, kokią laimę (saukhyam)
Šrimati Radharani jaučia, galėdama patirti Jo meilės saldumą (mad
anubhavatah). Ne vien tik atsidavęs myli Krišną. Atsidavęs taip pat
jaučiasi esąs mylimas. Tai yra varžybos, kur Krišna ir bhaktas rungiasi, kas
labiau atiduos save tarpusavio santykiams. Ir nors atsidavęs yra laimingas,
patirdamas Krišnos meilę, galiausiai vis dėlto Krišna pralaimi, nesugebėdamas
Savęs atiduoti bhaktui tiek, kiek šis Jam atsiduoda.
Krišnos avataros nužengia, kad apsaugotų
religijos principus ir sunaikintų nedorėlius. Kai Krišna nužengė Dvapara jugos
pabaigoje ir dar anksčiau, jis fiziškai naikino demonus ir mokė žmones
atsidavimo Jam. Tačiau žmonės nesuprato Krišnos. Vieni Jį laikė karaliumi, kiti
pranašu, dar kiti apsišaukėliu ir tik labai nedaugelis išminčių suprato Jo
tikrąją padėtį ir galėjo visiškai atsiduoti Krišnai. Daugybė moralistų
kritikavo Krišną, už tai kad Jis taip intensyviai žudė demonus. Net šiais
laikai religiniai moralistai kritikuoja Krišną. Todėl šį kartą Viešpats nužengė
kitokiu būdu. Dabar jo ginklai ne diskas ir vėzdas, o Jo atsidavusieji
palydovai. Dabar jis nežudo demonų, bet sunaikina ateistų ir mayavadžių
demonišką mentalitetą. Ankstesnės avataros sunaikindavo demonus fiziškai, kad
palengvintų Žemės naštą. Šįkart Viešpats nenaikino demonų fiziškai, bet darė
juos atsidavusiais. Kartu su Nitjananda prabhu jis dalino meilę Dievui netgi
tiems, kurie jos nenori ir nesiekia. Ir netgi dar daugiau, rinkdamiesi savo
“aukas”, jie pirmiausia žiūrėjo ne kas labiausiai vertas malonės, o kam ji
labiausiai reikalinga, tai yra, kas labiausiai puolęs. Džagajaus ir Madhajaus
istorija geriausias pavyzdys.
Jis yra Sači devi sūnus, todėl jo vardas
Sačinandan. Mahaprabhu reiškia didysis šeimininkas.
Viešpaties Čaitanjos mokymas
Višvanatha Čakravarti Thakura apibendrino
Viešpaties Čaitanjos mokymą tokiu posmu:
ärädhyo bhagavän vrajeça-tanayas tad-dhäma våndävanaà
ramya käcid
upäsana vraja-vadhü-vargeëä va kalpitä
çrémad
bhägavataà pramäëam amalaà premä pum-artho mahän
çré-caitanya
mahäprabhor matam idaà taträdaräù na paraù
Aukščiausias Dievo
Asmuo, Nandos Maharadžos sūnus turi būti garbinamas kartu su Savo
transcendentine buveine Vrindavana. Pati maloniausia Viešpačiui garbinimo forma
yra ta, kurią atliko Vrindavanos gopės. Šrimad Bhagavatam yra nepriekaištingas
autoritetas visais klausimais, o tyra meilė Dievui yra galutinis gyvenimo
tikslas visiems žmonėms. Šie teiginiai, kuriems mes jaučiame aukščiausią
pagarbą, yra Šri Čaitanjos Mahaprabhu nuomonė.
Bhaktivinoda Thakura
Viešpaties Čaitanjos mokymą dar labiau suskirstė į dešimt pagrindinių tiesų,
kurios vadinamos Daša mūla tattva:
ämnäyaù präha tattvaà harim iha
paramaà sarva-çaktià rasäbdhià
tad-bhinnäàçäàç ca
jévän prakåti-kavalitäàs tad-vimuktäàç ca bhävät
bhedäbheda-prakäçaà sakalam api
hareù sädhanaà çuddha-bhaktià
sädhyäà tat-prétim evety
upadiçati harir gauracandro bhaje tam
Aš garbinu Viešpatį Hari, Gauračandrą, kuris moko mus šių dešimties
teistinių principų:
- Vedinė literatūra yra vienintelis žinių apie
Absoliučią Tiesą šaltinis.
- Hari (Krišna) yra Visagalis Aukščiausias
Viešpats.
- Krišna visuomet kupinas savo beribių galių.
- Krišna yra rasos vandenynas.
- Sielos yra Krišnos atsietosios dalys.
- Tam tikros sielos pasinėrusios į Krišnos
iliuzinę energiją.
- Tam tikros sielos išsilaisvinusios iš
Krišnos iliuzinės energijos.
- Visa dvasinė ir materiali reiškinija tuo pat
metu tapati ir skiriasi nuo Krišnos.
- Tyra atsidavimo tarnystė yra vienintelė
priemonė pasiekti galutinį gyvenimo tikslą.
- Tyra meilė Dievui yra galutinis gyvenimo
tikslas.
Viešpats Čaitanja Mahaprabhu neparašė nei
vienos knygos. Jo rankai priskiriamas tik vienintelis kūrinys „Šri Šikšaštaka“,
kurioje aštuoniais posmais Šri Čaitanja labai glaustai apibendrina kelią nuo harinama
sankirtanos – šventų vardų kartojimo iki tyros atsidavimo tarnystės, kupinos
aukščiausio santykio su Dievu – madhurja rasos.
Viešpateis Čaitanjos
mokymas priskiriamas prie Vedanta daršanos – Vedantos filosofinės
mokyklos. Visos Vedantos mokyklos skiriasi viena nuo kitos skirtingai
aiškindamos santykį tarp Dievo, pasaulio ir gyvųjų būtybių. Vienoje pusėje
kraštutinis Šankaros monizmas (advaita), teigiantis, jog nėra skirtumo
tarp Dievo ir gyvų būtybių, yra vien tik Dievas, o skirtingų būtybių individuali
egzistencija aiškinama kaip iliuzijos pasireiškimas. Priešingoje pusėje yra
Madhvos dualizmas (dvaita), teigiantis, kad Dievas ir gyvos būtybės yra
amžinai skirtingi ir susiję tarpusavyje tik kaip kūrėjas su savo kūriniu. Tarp
šių kraštutinumų Ramanudžos, Nimbarkos ir Višnusvamio mokyklos yra tarsi
bandymai sujungti du priešingus Šankaros ir Madhvos mokymų polius. Kaip ten
bebūtų, kalbant apie Dievą, jokie žmogiški paaiškinimai negali būti tobuli. Jie
gali tik atskleisti tam tikrus teologijos aspektus, bet negali paaiškinti Dievo
santykio su pasauliu geriau nei pats Dievas. Bhagavanas Šri Čaitanja Mahaprabhu
paskelbė pasauliui savo mokymą, kuris išsprendžia visų filosofinių mokyklų
prieštaravimus, nes Jis pasakė, kaip yra iš tiesų.
Viešpats Čaitanja skelbė
mokymą, kuris vadinosi ačintja bheda abheda tattva – nesuvokiamos
vienovės ir skirtybės tuo pat metu doktrina. Joje integruotos visi filosofinių
Vedantos mokyklų teiginiai, kurie Čaitanjos Mahaprabhu požiūriu buvo teisingi
ir svarbūs. Iš tiesų, pats Šri Krišna Čaitanja yra pirminis visų sampradajų mokytojas
ir tokios asmenybės kaip Šankara ir Ramanudža garbina Jį savo maldose. Dabar
Pats Krišna, nužengęs kaip Šri Čaitanja Mahaprabhu davė pasauliui naują
sampradają (mokyklą), kurios ačarja (pradininkas) yra jis pats tiesiogiai.
Dživa Gosvamis cituoja Šri Čaitanjos žodžius:
„Iš Madhvos aš
paimsiu du esminius mokymus: Jo visišką Majavados filosofijos paneigimą ir jo
tarnystę Krišnos dievybei, kurią jis priima kaip amžiną dvasinę asmenybę. Iš
Ramanudžos aš paimsiu du mokymus: atsidavimo tarnystės, neužterštos gjana ir
karma idėją ir tarnystę atsidavusiems. Iš Višnusvamio mokymo aš paimsiu du
elementus: išimtinės priklausomybės nuo Krišnos jausmą, ir raga margos arba
spontaniško atsidavimo kelią. Iš Nimbarkos aš paimsiu du labai svarbius
principus: būtinybę priimti Šrimati Radharani prieglobstį ir aukštą gopių
meilės Krišnai įvertinimą.“
Čaitanjos Mahaprabhu biografija:
(datos paimtos iš
Vaišnava Digdaršani)
1486 m. vasario 18 d.
Phalguni purnima - Šri Čaitanyos Mahaprabhu atėjimas. Jis buvo nešiojamas Sači
Matos pilve 14 mėnesių. Jo gimimo metu mėnulis buvo tik ką patekėjęs ir kaip
tik vyko mėnulio užtemimas, todėl visi žmonės kaip priimta pagal papročius
kartojo Hari vardą. Visi žvaigždynai buvo išsidėstę palankiai išsidėstę, o
motinos Saci kieme pasirodė keistos figūros, kurios mosavo čamaromis, grojo
fleitomis ar paprasčiausiai gulėjo ant žemės siūlydamos savo pagarbą. Tuo pat
metu Advaita Ačarya ir Haridasa Thakura savo namuose pajuto neapsakomą džiaugsmą
ir visų nuostabai pradėjo šokti ir dainuoti.
1486 m. rugpjūtį –
anna prašanos ceremonija. Nimai pirmą kartą maitinamas grūdais ir jam leido
pasirinkti pinigus ar Šrimad Bhagavatam. Jis pasirinko Bhagavatam.
1491 m. žiemą Nimai brolis Višvarūpa kartu
su savo pusbroliu Lokanatha slapčia paliko namus ir priėmė sanyasą. Jo vardas
tapo Sankaranya Puri. Lokanatha priėmė sanyasą iš Višvarūpos.
1493 m. Pandapuros kaime labai keistu būdu
Višvarūpa paliko kūną.
1494 m. Nimayaus Upanayana - virvelės
suteikimo ceremonija. Žmonės matė, kaip Nimayaus kūne pasireiškė Hari
pavidalas, todėl pavadino jį Gaurahari. Jis pradeda mokytis mokykloje pas Ganga
Dasa Panditą.
1496 m. Nimayus tampa panditu, jo brolis
Višvarūpa priima sanyasą. Gimė Višnupriya - Sanatana Mišros duktė. Krišna
liloje, ji yra Satyabhama. Pasaulį paliko Mahaprabhu tėvas Džagannatha Mišra.
1500 m. Nimayus baigia Nyayos studijas. Jis
veda Lakšmipriją, kuri buvo Rukmini devi Krišna liloje.
1501 m. Nimayus pirmą kartą susitiko savo
dvasinį mokytoją Išvara Purį. Šis apsilankė Navadvipoje prašydamas aukų
Nimayaus namuose.
1502 m Nimayus atidaro savo mokyklą, kur
moko sanskrito gramatikos.
1502 m. Lydimas kelių mokinių Nimayus išvyko
aplankyti Rytų Bengaliją. Ten jis susitiko Tapana Mišrą, kuris buvo garbingas
brahmanas ir kuris prieš atvykstant Nimayui regėjo sapne Mahaprabhu kaip Purva
Brahma Sanataną, ir prašė išsivadavimo. Nimayus patarė jam kartoti Harė Krišna
mantrą.
1502 M. Jam būnant Rytų Bengalijoje, mirė Lakšmipriya
nuo gyvatės įkandimo. Mahaprabhu tučtuojau grįžo namo.
1504 m. Nimayus diskusijoje nugalėjo
pasaulinio garso mokslininką Kešava Kašmiri. Naktį, deivė Sarasvati jam
apreiškė, kas iš tiesų yra Nimayus ir kitą dieną Kešava Kašmiri atsidavė
Nimayaus lotoso pėdoms ir priėmęs sanyasą paliko pasaulį.
1505 m. Nimayus buvo apvesdintas su
Višnupriya devi. Jo mokiniai ir draugai padengė vestuvių išlaidas. Jaunai porai
beinant į vestuvinius kambarius, Višnupriya suklupo ir iš jos kojos piršto
pradėjo tekėti kraujas. Tai buvo laikoma blogu ženklu.
1505 m. Nimayus apsilankė Gayoje, kad
atlikti šraddhos ceremonija savo tėvui. Pakeliui jis susirgo karštlige ir
pasveiko tik tuomet, kai jam davė atsigerti vandens, palietusio brahmano pėdas.
Gayoje jis sutiko Išvara Puri, ir jo širdis staiga persimainė. Jis pajuto
Krišna premos protrūkį. Davęs dikša iniciaciją Nimayui, Išvara Puris išvyko į
Vrindavaną. Sugrįžęs į Vrindavaną Išvara Puris sutiko jauną vaikiną Nityanandą,
kuris tarsi beprotis ieškojo Krišnos. Išvara Puris pasakė jam, kad Krišna dabar
apsireiškė Navadvipoje. Tuomet Nityananda iškarto išvyko į Navadvipą.
1506 m. Nimayus grįžo iš Gayos į Navadvipą.
Aplinkiniai žmonės iškarto pastebėjo pasikeitusią Nimayaus emocinę būseną. Jis
netgi negalėjo dėstyti paskaitos savo mokykloje. Todėl jis uždarė mokyklą ir
išėjo, dainuodamas:
“Hari Haraye nama Krišna ...” Advaita Ačarya
suprato Nimayaus svarūpą sapne, ir garbino jį Tulasi lapeliais ir Gangos
vandeniu. Nimayus pradėjo susitikinėti su bhaktais Šrivasos namuose.
Kartą, kai Šrivasa garbino Nrisimhadevą,
Nimayus atėjo ir sušuko, “Aš atėjau”. Tada jis atsisėdo į Višnukhatta (Višnu
sostą) ir patraukęs Šalagrama Šila į šalį liepė jį garbinti. Tada jis apreiškė
bhaktams savo tikrąjį pavidalą, spindintį ryškiau už saulę.
Vėliau Nimayus susitiko su Nitayum. Jie abu
buvo transcendentiniai broliai. Per Nityanandos vyasapują jis sulaužė savo
lazdą ir uždėjo savo girliandą ant Nimayaus. Tada Nimayus apreiškė savo
šešiarankę formą ir Nitayus nualpo.
Nimayus apreiškė Šyamasundaros formą
Advaitai Ačaryai ir jo žmonai. Ašadhos mėnasį Šrivasos namuose įvyko
Mahaprakaša. Daugiau kaip 24 val. Nimayus apreiškęs savo transcendentinę formą,
priėmė garbinimą iš bhaktų ir davė jiem įvairius palaiminimus. Nimayus išvadavo
du brolius Jagai (Jagannatha Raya) ir Madhai (Madhari Raya). Viešpats taip pat
išvadavo brahmana panditą vardu Čapala Gopala, kuris, išgirdęs prie Šrivasos
namų kirtaną, padėjo prie jo durų krepšį su alkoholiu ir mėsa. Po to jis
susirgo raupais. Nimayus liepė jam gerti vandenį, nuplovusį Šrivasos pėdas, ir
taip brahmanas išsivadavo nuo ligos.
1509 m. Chan Kazi liepimu, musulmonai
sustabdė harinamą, sudaužė mridangas, sulaužė vėliavas etc. Jau naktį Nimayaus
kvietimu susirinko šimtai žmonių. Harinamos centre buvo pats Nimayus. Minia
susirinko prie Kazi rūmų. Šis bijodamas minios pasislėpė rūmuose, o sargyba
taip pat bijojo pasirodyti. Minia pradėjo svaidyti akmenis į langus, tačiau
Mahaprabhu juos nuramino. Jis pasikvietė Kazi ir šnekėjo su juo. Palietęs jo
kūną, Nimayus išvadavo jį nuo visų nuodėmių. Kazio šeima pradėjo tarnauti
Mahaprabhu.
1509 m. Viešpats parodė Advaitai Ačarjai
savo Višvarūpos pavidalą, kurį Krišna apreiškė Arjunai dvapara yugos pabaigoje.
Šį pavidalą matė taip pat ir Nityananda Prabhu.
1510 m. Maghos mėn. (vasario mėn.) Nimayus
priėmė sanyasą. Kai kurie pikti žmonės, neapsikęsdami Mahaprabhu kilimo, rezgė
prieš jį planus. Jie netgi norėjo primušti Viešpatį. Sužinojęs apie tai,
Viešpats kalbėjosi su Nityananda prabhu apie sanyasos priėmimą. Tada vieną dieną
supažindinęs Sąči ir Višnupriyą su savo planu, jis panaudojo savo galią, kad
išgautų jų sutikimą. Tada, kitą rytą slapčia jis perplaukė Gangos upę ir
nuvykęs į Katvą, puolė Kešava Bharati į kojas, prašydamas suteikti jam sanyasą.
Neįmanoma aprašyti to liūdesio, kurį parodė Sačidevi ir Višnupriya tą dieną.
Atsidavusieji pradėjo ieškoti Viešpaties ir užklupo jį Katwoje, kur jis buvo
nuskusta galva, ir ašaros tekėjo jam iš akių. Po iniciacijos Viešpats išvyko
pas Advaita Ačarya, kas buvo iš anksto aptarta su Nityananda Prabhu. Visi
Nadijos žmonės lydėjo Sači, kai ji aplankė Mahaprabhu Advaitos namuose. Tik
Višnupriya negalėjo paeiti iš sielvarto. Pagaliau, kai Sači nusprendė, kad
Viešpats apsistos Nilačaloje, kelias dienas truko džiaugsmingi kirtanai. Atsisveikinęs
su atsidavusiais Mahaprabhu išvyko į Nilačalą. Tačiau jis negalėjo priversti
kelių bhaktų palikti jį. Nityananda, Damodara, Govinda, Jagadananda ir Mukunda
vieninteliai lydėjo Viešpatį. Visi jie buvo udasina – abejingi pasaulietiniams
dalykams ir dėvėjo tik kaupinas. Atvykęs į Nilačalą, Viešpats puolė į
Džagannathos šventyklą, ir nualpo prieš Dievybes. Ten jis kovo mėn. sutiko
Vasudevą Sarvabhaumą. Po ilgos diskusijos, Viešpats suteikė Sarvabhaumai savo
malonę, apreiškęs jam šešiarankę formą, ir gyveno pas jį du mėnesius.
Tuoj po to, balandžio mėn., jis išvyko į
piligrimystę po Pietų Indiją. Jį lydėjo tik Krsnadasa Vipra ir Govinda
Karnakara. Bekeliaudamas jis sutiko Ramananda Rayą, kuris buvo Vidyanagaros
valdytojas. Praleidęs su Ramananda Raya dvi dienas, Viešpats liepė jam atmesti
turtus ir atvykti į Nilačalą.
Atkeliavęs į Rangakšetrą, Viešpats apsistojo
Čaturmasjos periodui (rugpjūtis-lapkritis) Vyenkata Bhattos namuose. Čia jis
pamatė 8 metų Gopalą Bhattą. Viešpats liepė tėvams mokyti jį šventraščių ir
niekuomet neapvesdinti, o Gopalai apreiškęs savo Šyamasundaros pavidalą liepė
po tėvų mirties vykti į Vrindavaną ir priimti Rūpos ir Sanatanos prieglobstį.
1512 m. Maghos mėn Viešpats grįžo į
Nilačalą. Čia jis susitiko su Svarupa Damodara, kuris priėmė sanyasą,
negalėdamas išsiskirti su Viešpačiu. Tais pat metais, Ramananda Rayus asisakė
savo karališkos tarnybos ir karaliaus Prataparudros leidimu atvyko į Nilačalą
pas Viešpatį Čaitanyą. Po ilgų derybų, Viešpats pasiuntė Nityanandą į Gaudą, skleisti
Krišna premos.
1513 m. Viešpats keliaudamas į
Vrindavaną užsuko į Gaudą. Šimtai atsidavusių susirinko į
kirtaną, kurį vedė Advaita Ačarya. Advaita Ačarya pradėjo vesti Gaura
kirtaną, kas suerzino Viešpatį, tačiau šis negalėjo sustabdyti bhaktų.
Kartą Gaudadešoje jis, lydimas minios
atsidavusių sutiko Rūpą ir Sanataną, kurie priėmė Viešpaties prieglobstį ir
prašė jo malonės. Šri Čaitanya užtikrino juos, kad Krsna greitai juos
išvaduos. Greitai jis susitiko ir Raghunatha dasa, kuris buvo dar jaunas
berniukas, ir pamokė jį kaip reikia gyventi namų šeimininko
gyvenimą atsižadėjusioje dvasioje. Gauridasos, kuris gyveno Amvike,
namuose buvo instaliuotos pirmos Gaura Nitai Dievybės.
1516 m. Viešpats vėl išvyksta į Vrindavaną.
Čia jis sutiko Rūpą Gosvamį ir davė jam pamokymus. Vėliau jis sutiko
Sanataną Gosvamį. Kašyje Viešpats taip pat išvadavo Prakašananda Sarasvati,
neprilygstamą Vedantos žinovą, bei mayavadį.
1517 m. Gimė Jiva Gosvamis.
1518 m. Sanatanai keliaujant į Nilačalą, jis
susirgo rimta odos liga ir norėjo atsisakyti savo gyvybės, tačiau Čaitanya
Mahaprabhu uždraudė jam tai daryti. Tuo pat metu jis laikė Sanataną prie savęs
metus ir padarė jį galingu vaišnavu. Tada jis pasiuntė Sanataną į Vrindavaną atrasti
Krišnos žaidimų vietų.
1516-1522 m. Čaitanja Mahaprabhu organizavo
didelį pamokslavimo darbą, pats gyvendamas Puryje.
1533 m. Mahaprabhu paliko pasaulį.
Paskutinius 18 m. jis niekuomet nepaliko Nilačalos, gyvendamas nedidelėje
Gambhiros šventykloje, kur su savo artimiausiais palydovais: Svarupa Damodara,
Ramananda Rayumi, Šikhi Mahiti ir Malati, mėgavosi krišna premos nektaru. Kai
jis paliko pasaulį, įeidamas į Tota Gopinathos šventyklą, Svarūpa Damodara
nukrito be sąmonės ir niekada daugiau nebeatsibudo. Po metų pasaulį paliko
Ramananda Rayus.
KLAUSIMAI
1. Papasakokite apie kokius nors Viešpaties Čaitanyos žaidimus
iliustruojančius Jo misiją.
2. Paaiškinkite trumpai apie vidines ir išorines Viešpaties Čaitanyos
atėjimo priežastis.
3. Kokia yra Kali jugos amžiaus religija ir kaip su ja susijęs Čaitanja
Mahaprabhu?
4. Paaiškinkite pagrindinius Viešpaties Čaitanjos mokymo teiginius.
5. Išvardinkite pagrindinius įvykius Čaitanyos Mahaprabhu gyvenime.