ARIJŲ IVAZIJOS TEORIJA (AIT) IR INDIJOS ISTORIJA
Dr. Dinesh Agrawal sako, kad Indijos
istorija - ne vien Indijos reikalas. Ji keičia mūsų
požiūrį į istoriją.
Dauguma indų užaugo tikėdami,
kad senovės išminčiai, gyvenantys prie saptasindhu
užrašė savo mintis ir išgyvenimus Vedų
literatūroje. Vedos visą laiką buvo žinių
šaltinis induistams. Staiga XIX a. jiems buvo primesta, kad Vedos yra
užkariautojų raštai, ir kad net sanskritas nėra Indijos kalba.
AIT yra daugiau prielaida nei faktinis
įvykis.
Arijų invazijos teorijos šaknys ne
Indijoje, o tarp Europos politikų ir Vokietijos nacionalistų. Indijos
istorijoje visiškai nėra duomenų, patvirtinančių
šią teoriją.
Dauguma AIT autorių buvo netgi ne
istorikai o misionieriai. Max Muller’iui atlyginimą mokėjo East
Indija Company.
Europocentrizmas ir krikščioniškas
misionierizmas.
Žydų tauta pati seniausia tauta, o
pasaulis buvo sukurtas prieš 6000 metų:
1654 metais Archyvyskupas Ušeris
iš Airijos tvirtai pareiškė, kad jo Švento rašto
studijos parodė, jog pasaulio sukūrimas įvyko 4004 m.pr.Kr.
Žmogui, kuris tikėjo, jog pasaulis
sukurtas prieš 6000 metų patikėti jog žmonijos istorija
driekiasi 100,000 metų į praeitį buvo sunku.
Max Muller’is apie Vedas:
(a) Laiške 1866 m. (V Sam, 1923) jis
rašė savo žmonai:
Šis mano Vedos vertimas
turėtų daug ką papasakoti apie Indijos likimą, … tai yra
apie jų religijos šaknis ir parodyti jiems kokios tos šaknys
yra, aš manau, yra vienintelis kelias išrauti visa tai, kas
išsikerojo per pastaruosius tris tūkstančius metų. (Vol.
1., Ch. XV, Page 346.).
Bankim Chandra Chattopadhyaya, žinomas
Bengalijos mokslininkas apie V. Weberį pasakė taip:
“Gerbiamasis Weberis be abejonės yra
mokslininkas, tačiau aš esu linkęs manyti, kad Indija
patyrė didelę nesėkmę, kai jis pradėjo studijuoti sanskritą.”
Vakarų mokslininkai buvo linkę
manyti, kad Indijos istorija yra labai nesena.
MONIER-WILLIAMS: ‘Todėl Brahmanizmas
turi išmirti.’
“Kada galingos Brahmanizmo tvirtovės
sienos bus apsuptos, pamintos ir galiausiai sutriuškintos kryžiaus
karių, Krikščionybės pergalė bus paskelbta ir
užbaigta.”
Vakaruose Indijos filosofija ilgą
laiką buvo pristatoma su išankstine neapykanta, kadangi tai kirtosi
su krikščionišku požiūriu į pasaulį. Galima
sutikti net tokių išsireiškimų: “Indijos prakeikimas yra
induizmo religija. Daugiau kaip du šimtai milijonų žmonių
tiki beždžionišku mitologijos mišiniu, kuris dusina
naciją.” “Tas, kuris siekia Dievo Indijoje greitai pameta savo galvą,
o taip pat ir savo širdį.” (Ripley’s ‘Believe it or Not’, Part I.
page 14., 26th edition Pocket-books Inc New York.)
Max Muller gyvenimo pabaigoje
pripažino, kad arijas nurodo į lingvistinę grupę, o ne
rasę žmonių. Savo knygoje “Šešios Indijos
filosofinės sistemos”, kuri buvo išleista tuoj po jo mirties, jis rašo:
“ Nesvarbu koks yra Vedų himnų amžius, ar 1500 ar 15000
m.pr.Kr., jie turi savo unikalią vietą svorį pasaulio
literatūroje.” (35 psl.)
Apie tikrąją Vedų
reikšmę Vakarams prasitarė Šopenhaueris. Jis sakė, jog
“sanskrito literatūros atradimas yra didžiausia mūsų
šimtmečio dovana”, o taip pat išpranašavo, kad
Upanišadų filosofija ir žinios taps Vakarų filosofijos
puoselėjamu tikėjimu.
(Nauji archeologiniai atradimai Kalibangane
ir Lothale, altoriai ir yupos (yajnoms atlikti) Dvarakos atradimas, Sarasvati
upės vagos tyrimai)
AIT:
Šviesiaodžiai arijai - gentis,
nomada įsiveržė į Indiją ir nugalėjo
vietinę, labiau išvystytą civilizaciją. Dabar jie yra
dravidai arba šudros.
Atrasti skeletai Mohenjodare ir Harapoje.
Arijų civilizacija visiškai
skyrėsi nuo Hindu slėnio civilizacijos: arklio nėra, Šivos
garbinimas, vežimai, rasiniai skirtumai, etc.
Invazijos data 1500 m. pr. Kr.
Prieštaravimai:
Vedų literatūroje nėra
jokių nuorodų į teritorijas anapus Indijos.
M.S. Elphinstone (1841): (Pirmasis
Bombėjaus Prezidentūros valdytojas, 1819-27) savo “magnum opus,
Indijos istorija” rašo:
Induizmo šventraščiai…
“priešinasi idėjai apie jų (indų)
užsienietišką kilmę, kad nei įstatymuose (Manu) nei,
aš tikiu, Vedose, nei bet kokioje kitoje knygoje, kurios be abejo yra
senesnės už įstatymus, yra nuorodų į ankstesnę
gyvenamą teritoriją arba žinių, išsamesnių nei
vien šalies pavadinimas apie kitus kraštus už Indijos.”
Miestai, kurie buvo užkariauti, nebuvo
okupuoti.
RG Veda užrašyta 3000 m.pr.Kr.
Nėra kultūrinio skirtumo tarp
Pietų ir Šiaurės Indijos, jei užkariauti žmonės
buvo Dravidai.
Didieji Pietų Indijos mąstytojai
Šankara, Madhva ir Ramanuja komentavo Vedų raštus, jie
visuotinai gerbiami Šiaurėje.
Ar Pietų Indija buvo negyvenama
prieš arijų invaziją? Jei ne, kur dingo tos tautos?
Kodėl arijai neturi šventų
vietų kažkur anapus Indijos, ko būtų natūralu
tikėtis?
Tikroji žodžio ARYA
reikšmė - garbingas.
1853 metais Max Mulleris, kurdamas
Arijų rasės teoriją, įvedė žodį “arijas”
anglų ir Europos kalbose, nurodantį į rasinę ir
lingvistinę grupę. Tačiau 1888 metais jis pats paneigė savo
teoriją ir rašė: “aš skelbiu vėl ir vėl, kad, jei
aš sakau Arijas, aš neturiu omenyje nei kraujo nei kaulų, nei
plaukų, nei kaukolės; aš turiu omenyje paprasčiausiai tuos,
kurie kalba Arijų kalba…”
Arya reiškia kultivuoti arba
žemdirbystę. Tai visiškai priešinga nomadų
idėjai.
Rasinis skirtumas: tiek šiaurės
tiek pietų Indijos gyventojai priklauso kaukazoidų rasei. skirtumas
tarp abiejų grupių nėra rasinis.
“Žmogaus genų istorija ir
geografija” parašyta Luca Cavalli-Sforza, Paolo Menozzi ir Alberto Piazza,
Princeton University Press atskleidžia, kad žmonės gyvenę
Indijos subkontinente ir šalimais, o taip pat ir Europoje, visi priklauso
vienai kaukazoidų tipo rasei. Konfliktai aprašyti RG vedoje. 3
rūšys.
a) Istorija apie Vrtrą ir Indrą.
b) kova tarp arijų ir iranėnų.
dahyos, devos ir ahuros.
c) kova dėl gamtos resursų tarp
vietinių grupių.
Skeletai Mohenjo Dare
Pagal AIT arijai užkariavo
Šiaurės Indiją ir jos gyventojus nustūmė į
pietus. Apie tai tariamai liudija iškasenos Mohendžo Dare.
Tačiau kaip yra iš tiesų?
Prof. G.F. Dales (ankstesnis Berkeley
University, JAV, Pietų Azijos Archeologijos ir antropologijos departamento
vadovas) savo “Mitinės žudynės Mohendžo Dare, Ekspedicija
Vol VI, 3:1964” teigia apie šiuos įrodymus: “Kas iš tų
griaučių liekanų nusipelno tokios nepagrįstos svarbos?
Devyni metai išsamių kasinėjimų Mohendžo Dare
(1922-31) – mieste kurios apimtis trys mylios – davė iš viso 37
griaučius arba jų dalis, kurios be abejonės galima priskirti
Indo civilizacijos periodui. Kai kurie iš jų buvo rasti sudarkyti ir
grupėmis, kas leidžia spėti jog čia buvo ne kas kita kaip
paprastos kapinės. Dauguma griaučių yra arba be
galūnių arba nepilni. Visi jie rasti Žemutiniame mieste –
greičiausiai gyvenamajame rajone. Nei vienas kūnas nebuvo rastas
tvirtovės rajone, kur būtų galima pagrįstai tikėtis
paskutinės klestinčio sostinės miesto ginties. “
Colin Renfrew,
Archeologijos prof. Cambridge, savo žymiame darbe “Archeology and Language
: The Puzzle of Indo-European Origins”, Cambridge Univ. Press, 1988, pateikia
tokius komentarus apie tikrąją Rig Vedos himnų prasmę ir
interpretaciją:
“Daugybė mokslininkų pažymi,
kad priešai, kurie dažnai sumušami šiuose himnuose yra
Dasyu. Kai kurie komentatoriai teigia, kad Dasyu atstovauja pirminius, ne
vedinius šios srities gyventojus, kurios karų pagalba
išstūmė karo vežimais apsirūpinę Arijai.
Tačiau kiek aš galiu matyti, Rig Vedos himnuose nėra nieko, kas
pademonstruotų, kad vediškai kalbantys gyventojai būtų
įsiveržę į šią sritį: tai greičiau kyla
iš istorinės prielaidos apie atvykusius Indo-europiečius. Be
abejonės tai tiesa, kad kai kurie dievai padeda arijams, griaudami
tvirtoves, tačiau tai nepatvirtina to, kad patys arijai neturėjo
tvirtovių. Ir greitumas mūšyje, kurį suteikdavo arkliai
(kurie pirmiausiai būdavo naudojami traukti vežimus) nenurodo į
tai, kad šių himnų autoriai buvo klajokliai. Iš tiesų
karo vežimai nėra transportas ypatingai susiejamas su klajokliais.
Tai buvo aiškiai herojiška visuomenė, šlovinanti kovą.
Kai kurie iš šių himnų, nors ir pasikartojantys, yra labai
nuostabūs poezijos kūriniai ir jie nėra jokiais būdais
karingi.
… Kai Wheller’is kalba apie arijų
įsiveržimą į Septynių upių kraštą
(Pundžabą) jis neturi visiškai jokios garantijos, kiek aš
galiu matyti. Jei bet kas patikrintų tuziną nuorodų Rigvedoje
į Septynias upes, niekas jiems neprimintų invazijos. Septynių
upių žemė yra Rig vedos žemė, veiksmo vieta. Niekur
neužsimenama apie tai, kad arijai čia būtų
pašaliečiai. Ir niekur nenurodoma, kad sienomis apjuostų
miestų gyventojai (tarp jų ir dasjai) buvo kažkiek senesni nei
patys arijai.”
Dr. SR Rao, the world renowned scholar of
archeology, informs us that horse bones have been found both from the ‘Mature
Harappan’ and ‘Late Harappan’ levels. Many other scholars since then have also
unearthed numerous bones of horses: both domesticated and combat types.
Arkliai
Šivos garbinimas. Pagrindinės
vietos Šiaurės Indijoje ne pietuose. Kašyje, Kailasoje.
Šiva - sanskrito žodis, reiškiantis palankus.
Dvarakos atradimas:
Dr. SR Rao and his team in 1984-88 (Marine
Archaeology Unit) undertook an extensive search of this city along the coast of
Gujarat where the Dwarikadeesh temple stands now, and finally they succeeded in
unearthing the ruins of this submerged city off the Gujarat coast.
Sarasvati upė išdžiūvo
apie 1900 m.pr.Kr. Pradėjo nykti prieš 5000 m.
Chronologija:
**Vedic Age - 7000-4000 BC
**End of Rig Vedic Age - 3750 BC
** End of Ramayana - Mahabharat Period - 3000 BC
**Development of Saraswati-Indus Civilization -
3000-2000 BC
**Decline of Indus and Saraswati Civilization -
2200-1900 BC
**Period of Complete chaos and migration -
2000-1500 BC
**Period of evolution of syncretic Hindu culture
- 1400 - 250 BC
Davido Frawley paradoksas.
Swami Vivekananda on Aryan Invasion Theory:
“Our archaeologists’ dreams of India being
full of dark-eyed aborigines, and the bright Aryans came from - the Lord knows
where. According to some, they came from Central Tibet; others will have it
that they came from Central Asia. There are patriotic Englishmen who think that
the Aryans were all red haired. Others, according to their idea, think that
they were all black-haired. If the writer happens to be a black-haired man, the
Aryans were all black-haired. Of late, there was an attempt made to prove that
the Aryans lived on Swiss lake. I should not be sorry if they had been all
drowned there, theory and all. Some say now that they lived at the North Pole.
Lord bless the Aryans and their habitations! As for as the truth of these
theories, there is notone word in our scriptures, not one, to prove that the
Aryans came from anywhere outside of India, and in ancient India was included
Afghanistan. There it ends...”