ŠEŠI GOSVAMIAI:
ŠRILA DŽIVA, RAGHUNATHA BHATTA, RAGHUNATHA DASA,
GOPALA BHATTA GOSVAMIAI
Šrila Dživa Gosvamis.
Pagal Gauòéya Vaiñëava
Abhidhäna, Dživa
šiame pasaulyje buvo nuo 1433 iki 1518 Çaka eros metų
(1511-1596). Kiti šaltiniai mini, kad Dživa gyveno nuo 1533 iki 1618.
Šrila Rūpa, Sanatana ir Šri
Valabha buvo broliai. Valabha turėjo sūnų Dživa, kuris tarp
visų brolių buvo vienintelis palikuonis. Visi trys broliai tarnavo
Badsa Huseinui Šachui ir todėl gyveno labai turtingai. Jų
namuose netrūko nieko. Kai gimė Dživa, namai spindėjo nuo
vaiko auksinės spalvos Jo akys buvo kaip išsiskleidę lotoso
žiedlapiai. Visos jo kūno dalys buvo nuostabiai sudėtos.
Kai Čaitanja Mahaprabhu lankėsi
Ramakelyje, jis asmeniškai suteikė vaikui savo malonę,
įgaliodamas jį tapti Gaudija vaišnavizmo sekos tęsėju
ir teologu. Nors Dživa buvo tik vaikas, savo mintyse
jis visuomet išlaikė Viešpaties pavidalą, kuris žavi
visą pasaulį. Kol augo, valgydamas ir miegodamas, savo sapnuose jis
matydavo Viešpatį, o kai būdavo budrus – medituodavo į
šį pavidalą.
Tėvams priėmus sanjasą,
jis augo pas motiną Fatjeabade. Kai tik Dživa
atsimindavo savo dėdes ir tėvą, arba lotosies Šri Gaura
Hari pėdas, jis tuoj pat prarasdavo sąmonę ir nukrisdavo ant
žemės. Paaugęs jis pradėjo garbinti
Rama-Krišnos Dievybes. Jis maitindavo jas, puošdavo, siūlydavo
joms arati ir žaisdavo su jomis. Visi Dživos žaidimai
buvo susieti su Krišna. Studijuodamas pas žymius panditus jis
išpruso retorikos, poezijos ir gramatikos moksluose. Mokytojai
pastebėję jo gabumus ne kartą sakė, kad tokio šviesaus
vaiko tokiame jauname amžiuje neatrasi. Be abejonės šis vaikas
užaugęs taps šventa asmenybe. Net pasinėręs į
mokslus Dživa nepamiršo apie Nitai-Gauračandrą. Kartą
sapne jis pamatė savo Rama-Krišna Dievybes Nitai-Gaurangos pavidalu.
Jie abu šoko. Palaiminę vaiką ir suteikę jam dulkių
nuo savo lotoso pėdų jie išnyko. Nuo tada jis pradėjo
galvoti, kaip ištrūkti iš šeimyninio gyvenimo
pančių. Tačiau savo motinai jis buvo vienintelė paguoda.
Galiausiai, kai Dživa sužinojo, kad mirė jo tėvas, jis
nebegalėjo nusiraminti. Kažkas patarė jam keliauti į Navadvipą
ir gauti Viešpaties Nitjanandos malonę, kad galėtų pakelti
tą netekties skausmą. Šri Dživa kartu su piligrimais
iškeliavo į Navadvipą, susitikti Viešpatį Nitjanandą.
Nitjananda laukė Dživos Šrivasos Pandito namuose. Pamatęs
Dživą jis išėjo iš namo, pakėlė
Dživą nuo žemės ir paklausė: “Ar tu tik ne Rūpos
ir Sanatanos sūnėnas?” Vietoj atsakymo Dživa vėl puolė
ant žemės prie Nitjanandos pėdų. Viešpats
supažindino jį su Navadvipos gyventojais ir tą dieną jis
pavaišino Dživą savo maisto likučiais. Kitą dieną
jie nukeliavo prie Sačimatos namų. Pamatęs šią
vietą Dživa pajuto nusiraminimą. Kieme visi atsidavusieji
giedojo apie Viešpaties Čaitanjos šlovę. Pamatę Nitjanandą
prabhu visi vaišnavai pasiūlė savo nusilenkimus. Tada Dživa
pamatė Sačimatą sėdinčią verandoje. Ji
dėvėjo baltą sarį ir baltą šilkinį
čadarą. Ir nors ji virpėjo nuo senatvės, nepaisant to visas
kiemas spindėjo nuo jos skleidžiamos šviesos. Po to kai
tarnaitė nuplovė Viešpaties Nitjanandos pėdas,
Viešpats pristatė Dživą motinai Sači ir ši
palaimino Dživą uždėdama savo ranką ant Dživos
galvos.
Kelias dienas Dživa praleido su
Viešpačiu Nitjananda, keliaudamas po 9 Navadvipos salas. Po to Nitjananda
nukreipė jį į Kašį (Varanasį), kur jis
mokėsi Vedantos filosofijos pas Sarvabhaumos Bhattačarjos mokinį
Madhusūdana Vačaspatį.
Iš čia Šri Dživa pasuko
į Vrindavaną, kur jis prisiglaudė pas savo du dėdes.
Šie buvo labai patenkinti, matydami savo sūnėną, kuris be
to atgabeno paskutines naujienas. Rūpa Gosvamis pradėjo mokyti
jį Šrimad Bhagavatam. Šrila Rūpa suteikęs jam
iniciaciją liepė garbinti Šri Šri Radha Damodaros
Dievybę, kurią pagal “Sadhana dipiką” Rūpa gosvamis pats
pagamino savo sūnėnui. Dabartiniu metu ši Dievybė yra
garbinama Džaipuro mieste Radžastane.
Šrila Rūpa Gosvamis, matydamas, kad
Dživa jau gerai gaudosi Šrimad Bhagavatam, davė jam tikrinti
savo “Bhakti Rasamrita Sindhu” rankraštį. Tada Šri Dživa
parašė komentarus BRS pavadinęs juos “Durgama sangamani”. 1476
Šakabdos metais Sanatana Gosvami baigė rašyti komentarus
Šrimad Bhagavatam 10 giesmei, pavadinęs juos “Šri Vaišnava
tošani”. Jis davė tikrinti rankraštį Dživai Gosvamiui,
kuris taip pat parašė komentarą šiai knygai, pavadinęs
jį “Laghu vaišnava tošani”. Jo raštai ir kitų
Gosvamių raštai visiškai užvaldė visų to meto
mokytų žmonių protus. Tai buvo Vradža dhamos aukso
amžius. Dživa nešiodavo vandenį Sanatanos ir Rūpos
apsiplovimams. Jis masažavo jų galvas aliejumi ir valydavo jų
ašramus, garbino Dievybes, gamino valgį ir taisė
rankraščius.
Po Šrilos Rūpos ir Sanatanos
išėjimo Dživa tęsė jų tradicijas. Kartą jis
nuvyko Agrą, kur moksliniame dispute Radžputams įrodė, kad
Jamunos šlovė didesnė nei Gangos, nes Ganga tik nuplovė
Krišnos pėdas, kai tuo tarpu Jamuna yra Viešpaties
palydovė. Moghulų imperatorius patenkintas jo intelektu,
paklausė, ko šis norėtų. Dživa atsakė, kad
tuščio popieriaus, nes popierius Indijoje tais laikais tik
pasirodė ir buvo labai brangus.
Taip pat sklinda legenda, kad, kai
imperatorius (greičiausiai Akbaras) norėjo suteikti savo malonę
Gosvamiams, jis leido jiems prašyti, ko nori. Tada Gosvamiai
paprašė, kad Vradžoje nebūtų nužudyta nei viena
gyva būtybė. Nuo to laiko karaliai nebeidavo medžioti į
Vrindavanos mišką.
Dživa Gosvamis mokė daugelį
didžiųjų pamokslautojų, tarp jų Narottama Das Thakura,
Gopala Bhatta Gosvamis, Šrinivasa Ačarya ir Šjamananda Panditas.
Juos Dživa mokė Gosvamių filosofijos ir vėliau
pasiuntė juos pamokslauti Krišnos sąmonės į
Bengaliją.
Jis parašė daugybę
knygų, komentuodamas Gosvamius, bei Šrimad Bhagavatam, Brahma
Samhitos tekstus. Jis rašė sanskrito gramatikas. Ryškiausi jo
darbai vis dėlto yra Šad Sandarbha.
Šrilos Dživa Gosvamio pagrindiniai
darbai:
Harinamamrta-vyakarana Sutra-malika
Rasamrta-sesa Gopala-virudavali Sri-Madhava-mahotsava Sri-Sankalpa-kalpavrksa
Brahma-Samhita-tika Bhakti-rasamrta-sindhu-tika (Durgama-sangamani) Ujjvala-
nilamani-tika (Locana-rocani) Gopala-campu Sat-sandharbha (Tattva-sandarbha,
Bhagavata-sandarbha, Paramatma sandarbha, Krsna-sandarbha, Bhakti-sandharbha,
Priti- sandarbha) Srimad-Bhagavata-tika (Krama-sandarbha) Laghu-vaisnava-tosani
(Tenth Canto Bhagavatam commentary) Sarva-sambadina (commentary on
Sat-sandarbha) Gopala-tapani-tika (Sri-Suhkha-bodhini)
Padma-puranastha-yogasara-stotra-tika Gayatri-vyakhya-vivrti (A commentary on
the Gayatri mantra as described in the Agni Purana, chapters 216-217)
Radha-Krsnarcana-candrika Dhatu-sangraha Bhavartha-sucaka-campu
Gimė: 1517 (Krikščionių
kalendorius), 1455 (Šakabdha), 12-tą pilnėjančio
mėnulio dieną Bhadros mėnesį. Mirė : 1540
(Šakabdha), 3-čią šviesaus mėnulio dieną Paušos
mėnesį. Amžius - 85 metai.
Gopala Bhatta Gosvami
1503-1578,
Garbinama Dievybė buvo Šri
Radharamana deva.
Raghunatha Bhatta Gosvami
Kaši Mišros sūnus.
(1505-1579). Jis buvo Gadadharos panditos mokinys.
Raghunatha dasa Gosvamis
Garbino Šri Govindadevą savo
prote. Taip pat turėjo Govardhaną Šilą, duotą Šri
Čaitanjos. Gimė 1498 m. Mirė 1586.
KLAUSIMAI:
1. Paminėkite šešių
Vrindavanos Gosvamių indėlį į Čaitanjos Mahaprabhu
pamokslavimo misiją.
2. Paminėkite datas, kad jie gyveno.