ŠYAMANANDA PANDITA, NAROTTAMA DASA THAKURA,
ŠRINIVASA AČARJA
Kartą, Kai Čaitanya Mahaprabhu
gyveno Jagannatha Puryje, o Viešpats Nityananda iškeliavo pamokslauti
į Navadvipą, Viešpats Čaitanya paklausė
atsidavusių iš Bengalijos, apie tai, kaip vyksta pamokslavimas
Navadvipoje, jam pasakė, kad jokio pamokslavimo Gaudoje nėra, o
Advaita Ačarya atsisakęs atsidavimo doktrinos pamokslauja
išsivadavimo idėjas. Čaitanya baisiausiai nuliūdo ir
pradėjo galvoti, kaipgi jis įvykdys savo misiją, paskleisti
šventą vardą visame pasaulyje. Tada jis pasikvietė
motiną Žemę ir paprašė, kad ji visą tą
meilę, kurią jaučia Aukščiausiajam atiduotų tai
asmenybei, kurią jis nurodys. Viešpats Jagannatha sapne pasakė
Mahaprabhu, kad vienas atsidavęs brahmanas prašė Viešpaties
malonės. Jo žmona Lakšmipriya labai dorybinga moteris,
todėl jei Čaitanja Mahaprabhu nori kam nors perduoti savo
malonę, jis gali ją suteikti Čaitanya dasai. Tuomet
Čaitanya Mahaprabhu pakevietęs Bhumi pasakė jai, kad
Čaitanya dasa ir Lakšmipriya laukia sūnaus, ir Bhūmi savo
meilę, kurią gavo iš Viešpaties turi perduoti jų
sūnui. Tuo metu, žemė, nepajėgdama suturėti savyje tos
meilės pradėjo virpėti, ir žmonės, nežinodami kur
dėtis pradėjo galvoti apie tai, ar verta palikti savo namus. Kaip tik
tuo metu 1509 m. Čaitanya dasai gimė sūnus Šrinivasa ir
Čaitanya Mahaprabhu savo meilę Krišnai pasiuntė jam.
Šis Šrinivasa turėjo nuveikti daugybę darbų.
Čaitanya pasiuntė Rūpą ir Sanataną į
Vrindavaną rašyti knygų, o Šrinivasa vėliau šias
knygas platino.
Kai Gopala Bhatta atvyko į
Vrindavaną, Rūpa Gosvamis parašė laišką
Mahaprabhu. Čaitanya ilgai mastė, ką galėtų padovanoti
Gopala Bhahtai ir per pasiuntinį pasiuntė jam savo kaupiną ir
asaną. Tai pat jis prašė perduoti Rūpai, kad jau auga
naujas pamokslautojas, kuris turi tobulą meilę Dievui, ir kai
Mahaprabhu paliks šią planetą, šis Šrinivasa ateis
į Vrindavaną ir Rūpa perduos jam savo knygas.
Jau būdamas motinos įsčiose
Šrinivasa išvadavo vietinį zamindarą, kuris
ruošėsi sustabdyti sankirtaną. Šis zamindaras nakvojo
Čaitanya dasos namuose ir susapnavo sapną, kuriame Gaura Nitai
šoko kirtane. Atsibudęs jis negalėjo atsigauti. Jis pradėjo
ieškoti savo dvasinio mokytojo, tačiau labai greitai suprato, kad tai
- Šrinivasa Ačarya, kuris dar nebuvo gimęs. Nors iki to laiko
Čaitanya dasa ir Lakšmipriya gyveno skurdžiai, nuo šiol jie
nematė vargo. Čakandi kaimo gyventojai pastoviai jiems atnešdavo
ką valgyti.
Galiausiai Vaišakhos
(balandis-gegužė) mėnesio purnimos dieną Lakšmipriya
pagimdė sūnų. Gimus sūnui tėvas šešis
mėnesius neišėjo iš namų, džiaugdamasis savo
sūnumi. Atėjus laikui Šrinivasa praėjo visas samskaras ir
pradėjo verkti prašydamas jį mokyti. Tėvas
susiruošė išleisti jį į mokyklą, tačiau
vieną kartą dieviškas balsas jam pasakė, kad jis
nesilankytų jokiose mokyklose, kadangi jis bus įgaliotas pamokslauti.
Todėl jis turi gauti išsilavinimą kitur. Kai mažasis
Šrinivasa iškeliavo pas Jagadananda panditą ir paprašė
mokyti jį, šis pasakė, kad Šrinivasa jau paėmė
iš jo visas žinias. Kai Šrinivasa bandė šiam
nusilenkti, Jagadananda neleido. Todėl nusiminęs Šrinivasa
grįžo namo. Kai jis atsigulė pamiegoti, deivė Sarasvati
pasirodė jam ir pasakė, kad Čaitanyos Mahaprabhu nurodymu, ji
suteikia jam visas žinias visose srityse ir tokiu būdu jis tampa
genijus. Nuo to laiko Šrinivasa nustojo skaityti visas knygas ir
paprasčiausiai kartojo Šventą vardą.
Kartą atėjęs prie upės
nusiprausti jis susitiko Narahari Sarkar Thakurą, kuris
atpažinęs jame Viešpaties Čaitanjos
įsikūnijimą, pakvietė vykti su savimi, nes Nityananda
Prabhu ir Jahnava Mata jam asmeniškai liepė atvesti
Šrinivasą į Navadvipą. Tačiau Šrinivasa
atsiprašė jo ir grįžo namo. Nuo tos dienos Šrinivasa
elgėsi tarsi pamišęs nuo meilės Dievui.
Jis ilgai galvojo, kaip jis galės
palikti savo namus ir tėvus, būdamas dar vaikas, tačiau neilgai
trukus jo tėvas susirgo ir po kelių savaičių numirė.
Per jo laidotuves, balsas iš dangaus pasakė motinai
Lakšmipriyai, kad jai nereikia dėl nieko pergyventi, kad
Šrinivasa yra Čaitanyos meilės inkarnacija ir kad jie turi
išvykti į Yajipurą. Ten pastatęs savo motinai namelį,
Šrinivasa patraukė pas Narahari Sarkar. Šis paskatino jį
greitai keliauti į Vrindavaną, kol Rūpa ir Sanatana dar gyvi.
Prieš tai Šrinivasa iškeliavo į Nilačalą, pas
Gadadharą panditą, kuris vos gyvas, laukė Šrinivasos, kad
išmokyti jį Bhagavatam. Tačiau pasirodė, jog jo Bhagavatam
buvo užlieta ašarų ir todėl nesuskaitoma ir todėl
Gadadhara Pandita paprašė atnešti Bhagavatam iš Narahari
Thakuros. Tačiau, kai Šrinivasa skubėjo iš Gaudos pas
Gadadharą su Šrimad Bhagavatam kopija, jis sužinojo, kad
Panditas jau paliko pasaulį. Šrinivasos skausmui nebuvo ribų.
Sugrįžus į Khandą,
niekas nebegalėjo sulaikyti Šrinivasos nuo kelionės į
Vrindavaną. Vyresnieji vaišnavai davė jam savo palaiminimus ir
Šrinivasa pakeliui iškeliavo į Navadvipą, kur jis
aplankė Išani (Višnupriyą). Višnupriya, pamačiusi
Šrinivasą ir atpažinusi jame savo Prabhu, labai sumišo.
Naktį, susisupusi į tamsią skraistę ji atėjo pas
Šrinivasą ir jam ant galvos uždėjo savo pėdą.
Iš pradžių Višnupriya įtikinėjo
Šrinivasą grįžti namo, nes jis dar vaikas ir jam per sunku
bus gyventi Vrindavanoje, tačiau po kurio laiko, ji pasakė jam:
“Šrinivasa, tu esi pats sėkmingiausias žmogus, kadangi tu
įgaliotas atstovauti Prabhu.” Ji pasiuntė Šrinivasą pas
Advaitą Ačaryą ir pas Nityanandą prabhu, o jau po to į
Vrindavaną. Šrinivasa nežinojo, kur eiti, nes Advaita
Ačarya paliko pasaulį prieš trylika metų. Kai jis taip
keliavo nežinodamas kur staiga pamatė prieš save didelį
žmogų, kuris pasisveikino su juo: “Sveiki atvyke į
Šantipurą. Aš Advaita, stoviu prieš tavo akis. Iš
tiesų, aš labai džiaugiuosi tave regėdamas. Viešpats
Čaitanya sukūrė tave pykdamas ant manęs. Jis norėjo,
kad tu taptum Gopala Bhatos mokiniu.” Tokiu būdu nubrėžęs
Šrinivasai, ką šis turi daryti Advaita Ačarya pradingo.
Kai Šrinivasa atėjo į
Khardahi, jį užvaldė ekstazės pojūčiai. Jis
pradėjo šokti. Tuo pat metu Viračandra kartu su savo motina
Jahnava Mata sėdėjo prie namo slenksčio, kai Viračandra
pradėjo virpėti. Jahnava pradėjo klausinėti, kas atsitiko,
turbūt koks nors Maha bhagavata apsilankė pas mus? O gal tai
Šrinivasa iš Čakandi? Jei taip, iškart atveskite jį
pas mane ir nuraminkite mano širdies karštį. Kai Šrinivasa
bandė nusilenkti Viračandrai, šis jį apkabino ir tarė
jam, kad “tu esi labiausiai lauktas draugas,” ir įvedė jį į
vidų. Susitikęs su Jahnava mata, jis nuvyko pas Abhirama
Thakurą, kuris pasiuntė jį į Vrindavaną, tačiau
prieš tai namo pas motiną, atsiklausti leidimo. Tuo metu Šri Rūpa
buvo labai silpnas, po to kai neteko brolio Sanatanos. Kasdien jis eidavo prie
Sanatanos samadhi ir ten verkdavo, šaukdamasis Šrinivasos. Jis
nežinojo, kiek jam pačiam liko gyventi. Jis bijojo, kad nebepamatys
Šrinivasos. Vėlgi, atėjęs pas Jivą jis kalbėjosi
su juo: “Kada gi pasirodys Šrinivasa. Kiek aš žinau, vakar jis
išvyko iš Yajigramos. Kai tik jis pasirodys, nepražiopsokite
jo.”
Tuo pat metu Šrinivasa iškeliavo
į Vrindavaną. Bijodamas, kad Čaitanjos pasekėjai jo
nebepamatys, jis praktiškai visą kelią bėgo. Pakeliui jis
aplankė Varanasi, Prayagą, ir kitas šventas vietas. Dažnai
neturėdamas ką valgyti jis visiškai nusilpo, ir kai pagaliau
atvyko į Mathurą iš praeinančių vaišnavų
sužinojo, kad Rūpa Gosvamis ką tik paliko pasaulį.
Nebeturėdamas vilties gyventi, Šrinivasa jautėsi visiškai
apgautas. Jis netgi norėjo grįžti atgal, jausdamasis
visiškai nereikalingu. Netikėtai prieš save jis pamatė dvi
auksines figūras: Rūpą ir Sanataną, kurie pradėjo
jį įkvėpinėti ir pasiuntė į Vrindavaną pas
Gopala Bhatta Gosvamį ir Jiva Gosvamį. Tokiu būdu Šrinivasa
nusprendė keliauti į Vrindavaną. Rūpa Gosvamis netgi
aprašė Šri Jivai, kaip ir kur pasirodys Šrinivasa, ką
jis darys, kaip atrodys. Šri Jiva labai greitai jį atrado.
Po kelių dienų Šrinivasa gavo
iniciaciją iš Gopala Bhattos Gosvamio.
Šri Šyamananda Panditas, Narottama
dasa Thakura ir Šrinivasa Ačarja visi buvo Viešpaties
Čaitanjos vidiniai atsidavusieji. Jie atėjo į šį
pasaulį tam, kad skleistų meilę Krišnai po Mahaprabhu
išėjimo.
NAROTTAMA DASA THAKURA
Lokanatha Svamis (gimė 1485 m.) -
mylimas Viešpaties Čaitanjos atsidavęs. Pats Viešpats
Čaitanya prieš priimdamas sanyasą pasiuntė Lokanathą
į Vrindavaną. Lokanathai buvo labai sunku pakelti
išsiskyrimą su Viešpačiu. Jis labai troško susitikti
su Viešpačiu Čaitanya po to, kai šis priėmė
sanyasą. Tačiau nors ir sekdamas jo pėdomis, jis vis
pavėluodavo. Galiausiai nesusitikęs su juo Vrindavane, jis
ruošėsi keliauti į Prayagą, bet Viešpats pasirodė
jo sapne ir pasakė liepė pasilikti Vrindavanoje, nes greitai
Rūpa ir Sanatana atkeliaus į Vrindavaną, o po kurio laiko ir
Narottama, įgalintas Viešpaties bhaktas, kuris išvaduos
kenčiančias sąlygotas sielas savo kirtanais, atkeliaus į
Vrindavaną ir taps Lokanathos mokiniu.
Viešpaties palaiminimas jam.
Čaitanja Mahaprabhu šaukiasi
Narottamos.
Narottama dasa Thakura gimė 1531 m.
Šri Kheturyje Maghos mėnesio pilnaties dieną. Jo tėvas
Kršnananda Datta - buvo vienos musulmonų apskrities karalius. Jo
motina vardu Narayani.
Festivalis namuose. Narottama atsisako valgyti
ryžius, nepaaukotus Višnu.
Narottama pabėga iš namų ir
išvyksta į Vrindavaną.
Šrinivasa Ačarja ir Jiva Gosvamis jo
laukia čia.
Jiva Gosvamis už Narottamos
išsilavinimą ir intelektą pavadino jį Šri Thakura
Mahašaya. Taip jis ir buvo vadinamas visų atsidavusių.
1574 m. Šyamananda, Narottama ir
Šrinivasa išvyko į Gauda dešą gabendami gosvamių
knygas. Vira Hamvira pavogia knygas. Vėliau tas pats plėšikas
priėmė iniciaciją iš Šrinivasos Ačarjos.
Šyamananda Pasitraukia į Utkalą, o Narottamma dasa
apsilankęs Kheturyje iškeliauja į Navadvipą. Atvykęs
į Nadiyą, jis pamatė Viešpatį ir jo atsidavusius
ekstatiškai šokančius kirtane ir visa Navadvipa skambėjo
iš džiaugsmo. Jis aplankė visus vaišnavus, Viešpaties
palydovus. Jis apsilankė Šantipuroje, pas Ačyutananda Prabhu -
Advaitos Ačaryos sūnų, taip pat aplankė Jahnava Mata ir
visų atsidavusių patariamas patraukė į Nilačalą.
Sapne Viešpats apsireiškė
Narottamai ir liepė keliauti į Gaudą ir ten skleisti naujo tipo
kirtaną. Kiekvienas, kuris ras prieglobstį prie Narottamos lotoso
pėdų jis pasieks meilę Krišnai. Keliaudamas į
Gaudą jis susitiko Šyamamanandą Panditą. Jų susitikimo
neįmanoma aprašyti. Po ilgo pokalbio Narottama pasiuntė
Šyamanandą į Nilačalą.
Yajigramoje jis susitinka Šrinivasa
Ačarją. Po kelių dienų jis išvyko į
Ekačakrą, kur susitiko Nityanandą Prabhu.
Galiausiai jis atvyko į Kheturi, kur
buvo jo paskirties taškas ir pradėjo mąstyti apie savo
atsidavimo tarnystę. Čia jam pasirodė Čaitanja Mahaprabhu
ir liepė paimti jo Dievybę iš rūsio, pilno
gyvačių.
1583 m. Šrinivas ir Narottama
Budhuryje. Narottama ir Ramačandra tapo neišskiriamais draugais ir
praktikavo bhadžaną kartu.
1583 m. Čaitra - Šrinivas,
Narottama ir Ramačandra Navadvipoje. Čia daugybė
žmonių rado prieglobstį prie Narottamos Thakuros pėdų.
Jų tarpe buvo du Šakti garbintojai: Harinama ir Ramakrišna. Jie
vyko pirkti ožių savo ritualams ir susitiko Narottama. Gavę jo
malonę nusprendė gauti iniciaciją iš jo. Harinama tapo
Ramačandros mokiniu, o Ramakrišna - Narottamos. Vėliau
Višvanatha Čakravarti Thakura gavo dikšą iš
Ramakrišnos.
1611 m. Narottamos Dasos Thakuros
išėjimas. Jis paliko kūną savo valia pasinėręs
į Gangos vandenį Gambhitos kaime šalia Bagitathi. Jo
išėjimas iki šiol švenčiamas Kheturyje kartikos
mėnesio krišna pancami dieną.
ŠRI ŠYAMANANDA PRABHU
Šyamananda gimė Čaitros
mėnesio purnimos dieną Utkaloje, Darendra Bahadurpuro kaime. Jo
tėvo vardas buvo Šri Krišna Mandala, o motinos vardas- Šri
Durika. Šri Krišna mandal priklausė šad gopų linijai
ir turėjo daug dukterų ir sūnų, kurie nesėkmei visi
mirė iki gimstant jų žymiąjam sūnui. Todėl
šis sūnus buvo pavadintas Dukhiya.
Nuo pat mažens matėsi, jog tai bus
labai išaukštinta šventa asmenybė. Jis gimė
Čaitros mėnesio mėnulio pilnaties dieną labai palankiu metu
Viešpaties Džagannathos malone. Sakoma, kad pats Viešpats
Džagannatha atsiuntė jį čia, kad pamokslautų Jo
mokymą, todėl Jis asmeniškai rūpinosi Šyamananda.
Vaikas atrodė tarsi Kupidonas. Akys ir protas sušvelnėdavo vien
tik žiūrint į jį.
Laikui bėgant buvo atliktos visos
apvalymo ceremonijos, pirmasis maitinimas grūdais, plaukų kirpimo
ceremonija, mokslų pradžios ceremonija. Mokslininkai buvo
nustebę regėdami jo gilų intelektą. Per trumpą
laiką jis užbaigė gramatikos, poezijos ir retorikos studijas.
Kai jis išgirdo iš savo kaimo vaišnavų apie Gaura-Nitjanandos
šlovę, jo širdyje kilo gilus potraukis šioms
asmenybėms.
Šri Krišna Mandala pats buvo labai
pažengęs atsidavęs. Regėdamas, kad jo sūnus pastoviai
galvoja apie Gaura-Nitjanandą, jis pasiūlė savo sūnui
inicijuotis į dievišką mantrą. Vaikas atsakė:
“Šri Hridaya Čaitanja yra mano guru. Jis gyvena Ambika Kalnoje. Jo guru
yra Šri Gauri dasa Pandita. Du broliai Gaura-Nitjananda visuomet gyvena jo
namuose.” Tėvas paklausė: “Bet Dukhija, kaip tu nusigausi iki ten?”
“Tėve, labai daug žmonių keliauja ten išsimaudyti Gangoje.
Aš keliausiu kartu su jais.” Tėvas kurį laiką pasvarstė
ir galiausiai davė savo sutikimą. Tokiu būdu Dukhija
iškeliavo į Gaudadešą. Po kurio laiko jis atėjo į
Navadvipą, po to į Šantipurą ir galiausiai į
Ambiką Kalną, kur jis pradėjo klausinėti vietinių
žmonių, kur gyvena Gauri dasa Pandita. Prie vartų į jo
namus Dukhija parpuolė ant žemės, siūlydamas pagarbą.
Šri Hridaja Čaitanja Prabhu kaip tik tuo metu ėjo pro
šalį ir pažvelgęs į vaiką paklausė: “Kas tu
esi?”
Dukhija atsakė: “Aš atėjau
tarnauti tavo lotoso pėdoms. Mano namai yra Dharendra Bahdurpure. Aš
gimiau kastinių sad-gopų šeimoje. Mano tėvo vardas yra
Šri Krišna Mandal. Mano vardas yra Dukhija.”
Šri Hridaja Čaitanja buvo labai
patenkintas jo malonia kalba ir jis atsakė: “Nuo šiol tavo vardas bus
Krišna das. Aš jau nuo pat ryto šiandien jutau, kad kažkas
pas mane turi ateiti.”
Šri Krišna dasa pradėjo
tarnauti savo guru su dideliu atsidavimu ir kai atėjo palanki diena, jo
guru iniciavo jį į dievišką mantrą. Šri Hridaja
Čaitanja matė, kad jo naujas mokinys buvo ypatingai protingas ir tuo
pat metu labai atsidavęs, todėl liepė jam keliauti į
Vrindavaną ir studijuoti Gosvamių literatūrą
prižiūrint Šrilai Dživai Gosvamiui. Šri Krišna
dasa nulenkė savo galvą ir palankią dieną iškeliavo
į šventąją dhamą. Jo išvykimo dieną guru
davė jam daugybę pamokymų, ir per savo mokinį perdavė
nusilenkimus Vrindavano gosvamiams.
Duhkhi Krišna dasa pirmiausia atkeliavo
į Navadvipą, po to kai jis sužinojo, kur yra Šri
Džagannatha Mišra Bhavan (namai) jis nuėjo ten ir pamatęs
ten Šri Išaną Thakurą, pasiūlė jam savo
nusilenkimus. Išana Thakura paklausė, kas jis toks, ir kai vaikas
prisistatė jam, jis suteikė savo palaiminimus kelionei.
Kitą dieną kartu su piligrimais
Dukha Krišna das iškeliavo su piligrimais į Mathurą.
Atkeliavęs į Gają, jis aplankė Šri Višnu ir gavo
Jo pėdų daršaną. Jis atsiminė Gaurangos lilą, kai
šis čia gavo iniciaciją iš Išvara Purio ir
pasinėrė čia į ekstazinę meilę. Iš Gajos
Krišna dasa iškeliavo į Kaši Dhamą, kur jis susitiko
su Tapana Mišra, Čandrašekhara ir kitais atsidavusiais. Jis
visiems rodė savo pagarbą, o šie savo ruožtu suteikdavo jam
palaiminimus.
Galiausiai jis įžengė į
Mathura Dhamą. Išsimaudęs Višrama Ghatoje jis gavo
Adikešavos daršaną, ir išsivoliojo dulkėse
Krišnos gimimo vietoje. Iš čia jis toliau iškeliavo į
Vrindavaną, kur sužinojęs apie Dživos gosvamio namus,
nuėjo pas jį prisistatė didžiąjam ačarjai.
Paklaustas, jis prisistatė ir papasakojo visas smulkmenas.
“Gurudeva perdavė mane tavo
žiniai. Jo prašymas Jūsų Dieviškai Malonybei buvo
toks: “Aš perduodu Dukhi Krišna das tavo globai. Prašau
patenkink jo proto troškimą ir pasiųsk jį man atgal po
kurio laiko.””
Šrila Dživa Gosvamis buvo labai
laimingas sutikęs Duhkhi Krišna das. Krišna dasa pradėjo
labai rūpestingai tarnauti Dživai Gosvamiui ir taip pat studijuoti
Gosvamių literatūrą. Šrinivasa Ačarja ir Narottama
Thakura taip pat tuo metu atvyko mokytis pas Dživą. Tokiu būdu
Krišna das gavo galimybę su jais susitikti.
Krišna das paprašė
Dživos specialios tarnystės. Dživa liepė jam kiekvieną
dieną šluoti giraitę Sevakundžoje. Nuo tos dienos jis
pradėjo vykdyti savo tarnybą su dideliu malonumu. Jis jautė, kad
jo gyvenimas tapo sėkmingas. Šluodamas jis verkdavo ir ašaros
tekėjo iš jo akių. Kartais jis garsiai šaukdavo Šri
Šri Radha Govindos vardus, o kartais jis sustingdavo susimastęs apie
jų žaidimus. Kartais jis uždėdavo šluotą
pilną dulkių sau ant galvos. Net Viešpats Brahma ir
Viešpats Šiva meldžia nors trupučio dulkių iš
Vrindavanos ant savo galvų.
Vrindavanos Viešpats ir Jo
sutuoktinė buvo labai patenkinti Krišna das tarnyste ir norėjo jam
suteikti savo daršaną. Vieną dieną, kai Krišna das
valė kundžą, jo širdis prisipildė meilės. Kaip
tik tuomet jis pamatė prieš save ant žemės gulint labai
gražų apykojį. Jis pakėlė jį, palietė savo
kaktą ir tada surišo ryšulėlyje prie savo
viršutinių drabužių. “Aš atiduosiu šį
daiktą tam, kam jis priklauso, kai tik jis ateis pas mane,” pagalvojo jis.
Kitą rytą sakhės buvo labai
nustebintos, kai pastebėjo, kad ant Šrimati Radharani kairės
pėdos trūksta apykojo. Radharani paaiškino: “Vakar, kai aš
šokau kundžoje, jis nukrito nuo pėdos. Prašau suraskite
jį ir atneškite man.”
When the gopis came to search for the
bracelet, Visakha-devi noticed Krsna das sweeping the grove. She asked him,
“Have you found an ankle bracelet here?” Duhkhi Krsna dasa was so mesmerized by
her sweet words and radiant form, which was like that of a demigoddess
descended from heaven, that he simply stared at her dumbfounded. Again she
asked him, “Have you found an ankle bracelet here?”
Duhkhi Krsna made obeisances and humbly
replied, “Yes, I found it. Who are you?”
“I am a cowherd girl.”
“Where do you stay?”
“In this village.”
“Is it your ankle bracelet?”
“No it isn’t mine. It belongs to a new bride
in our house.”
“How did it get here?”
“She came here yesterday to pick flowers and
it must have fallen off then.” “All right, then please tell her she can come
and collect it from me.”
“No, you can just give it to me.”
“No, I want to give it to her personally.”
After a few moments, Visakha-devi returned
with Srimati Radha Thakurani who stood in the shade at the foot of a large
tree. Visakha called out to Krsna dasa, “Bhakta, the person who lost her ankle
bracelet has come to receive it.”
Duhkhi Krsna das completely forgot himself
while gazing, even though it was from some distance, at the unparalleled,
brilliant splendor of Sri Vrsabhanunandini. In great joy he handed the ankle
bracelet to Visakha. At this point, Duhkhi Krsna dasa could sense that
something very profound was about to take place. His eyes filled with tears and
he fell down on the ground to offer his obeisances. In great ecstasy he rolled
in the dust.
Visakha then told him, “O best of the
devotees! Our Sakhi wants to give you a benediction to express her gratitude.”
Duhkhi Krsna dasa saw the holy waters of
Radha-kunda before him. After offering his obeisances, he immersed himself in
her waters. Thus he attained a transcendentally beautiful feminine form.
Coming out of the sacred kunda, he stood before Visakha-devi and offered
prayers. Taking this ‘forest sakhi’ by the hand, Visakha approached Srimati
Radha Thakurani, and the new sakhi fell down at Her lotus feet. Then Srimati
Radharani decorated her forehead with tilaka using the ankle bracelet and the
kumkum of her lotus feet.
“This tilak will remain on your forehead.
From today you will be known as Syamananda. Now you can go.” After She said
this, Srimati Radha Thakurani and Her sakhis were no longer to be seen. Dukhi
Krsna dasa’s trance broke and he found himself as before, alone and in his male
body: yet with the tilaka applied by Srimati Radharani still on his forehead.
Being overwhelmed with emotion, he repeated over and over, “What have I seen?”
“What have I seen?”, while tears of ecstasy rolled down his cheeks.
After reciting prayers hundreds and hundreds
of times to Sri Radhika, he finally returned to Srila Jiva Gosvami. Sri Jiva
Prabhu was struck with wonder when he saw the brilliant new design of tilaka on
his young student’s forehead. After offering his prostrated obeisances, Dukhi
Krsna dasa, his eyes brimming with tears, recounted at Jiva Goswami’s request
his experience in Sevakunda. Hearing of his great fortune, Sri Jiva was elated,
but cautioned Dukhi, “Don’t reveal this blessed event to anyone. From today,
just carry on with the name Syamananda.”
Noticing that Dukhi Krsna dasa’s name and
style of tilaka had for reasons unknown been changed, the Vaisnavas naturally
began to discuss this strange development amongst themselves. The news finally
reached Ambika Kalna. When he heard of the seemingly unauthorized behavior of
his disciple, Hrdaya Caitanya Prabhu was unsettled and angered. He immediately
set out for Vrindavana.
Arriving there some months later, he let it
be known he wished to see the erstwhile Dukhi Krsna dasa. Syamananda came and
offered his prostrated obeisances at his gurudeva’s lotus feet. Seeing his
disciple’s tilaka, Hrdaya Caitanya Prabhu was enraged and exclaimed, “Your
conduct towards me is completely abominable.”
He continued to chastise him and eventually
even began beating him. The Vaisnavas finally managed to restrain and pacify
him by offering various explanations on Syamananda’s behalf. Syamananda simply
tolerated it all with an unfaded countenance and continued to serve his
gurudeva faithfully.
That night, Sri Hrdaya Caitanya Prabhu had a
dream in which Sri Radha Thakurani appeared in a very severe mood. She rebuked
him by saying, “I am the one who, being very satisfied by Dukhi Krsna dasa’s
service, changed his tilaka and his name. What do you or anyone else have to
say about it?” Hrdaya Caitanya Prabhu prayed for forgiveness at the lotus feet
of Sri Vrajesvari and considered what an offender he had become.
The next morning he called for Syamananda.
Taking him in his lap, he embraced him again and again in great affection. With
his eyes brimming with tears he repeated, “You are so fortunate.”
Sri Hrdaya Caitanya Prabhu remained at
Vrajadhama for a while and then, after instructing Syamananda to remain with
Sri Jiva Gosvami for some more days, he returned to Gaudadesa.
Sri Syamananda, Srinivasa and Sri Narottama
began to pass their days in great bliss, studying the literatures of the
goswamis and begging a little to eat from door to door. The three of them
resolved to continue in this way and thus devote the better part of their time
to serving and worshiping Sri Krsna in Vrindavana.
The goswamis held a council together and
decided that these three should be sent to Gaudadesa to preach the teachings of
Mahaprabhu as presented in the goswami literature. One day Srila Jiva Gosvami
called the three of them together and informed them of this decision. Thus the
three of them accepted that order on their bowed heads.
Thereafter, on an auspicious day Srila Jiva
Gosvami sent them on their way with a large, nicely decorated container filled
with scriptures. But the books were stolen by the dacoit king, Sir Hambhir, in
Bisnupur. There Srinivasa Acarya prabhu remained behind to recover the books
while Narottama continued on towards Kheturi and Syamananda proceeded to Ambika
Kalna. Arriving there, Syamananda paid his obeisances to his guru, and Sri
Hrdaya Caitanya Prabhu embraced him and inquired about the well-being of the
goswamis of Vrindavana. When he heard that the books of the goswamis had been
stolen in Bisnupur, he was very concerned.
Syamananda served the lotus feet of his guru
in great happiness and in this way passed his days. At this time most of the
devotees of Lord Caitanya in Orissa had all passed away. Thus the preaching of
Mahaprabhu’s teachings had all but come to a halt. Hrdaya Caitanya Prabhu
considered this a very serious problem and finally instructed Syamananda Prabhu
to go there to carry on the preaching of Mahaprabhu’s mission.
Syamananda was at first very sad that he
would have to be separated again so soon from his spiritual master, but Sri
Hrdaya Caitanya Prabhu explained clearly that he had other alternative but to
accept this order on his head.
Syamananda set out for Utkaladesh (Orissa).
After entering Orissa he first went to his birthplace at Dharenda Bahadurpur.
The villagers were overjoyed to see him after so many years. He remained there
for some days and preached Krsna consciousness, the result of which was that
many people became attracted and took shelter at his lotus feet. From there he
came to Dandeshwar, where his father, Sri Krsna Mandal, had previously resided.
The people there were similarly delighted to receive him and a festival of
Hari-katha was held there for a few days. Here also many people were attracted
by his spiritual potency and became his disciples. Thus, by the auspicious
arrival of Syamananda Prabhu in Utkala the teachings of Mahaprabhu revived.
On the banks of the Suvarna Rekha River
lived one pious and devoted landholder by the name Sri Acyuta deva. His only
son was called Rasik. From his very childhood Rasik was very devoted to Lord
Krsna. As he gradually attained the appropriate, age his father engaged some
panditas to see to his education. However he didn’t have much regard for
material knowledge. He had already ascertained that the greatest goal in life is
devotion to Lord Hari. Rasik became anxious to take shelter at the lotus feet
of a bonafide spiritual master. One day as he was sitting alone, contemplating
on this subject, when he heard a divine voice: “Rasik! Don’t be in anxiety
anymore. Very soon a very great personality of the name Syamananda will arrive
here. Just take shelter of his lotus feet.”
Hearing this, Rasika was encouraged and took
to continuously waiting and watching for the arrival of Prabhu Syamananda.
After a few days Syamananda prabhu, accompanied by his disciples, came to the
village of Rohini, situated very beautifully on the banks of the Suvarna Rekha
River. Rasika’s happiness knew no bounds. After offering his prostrated
obeisances, he very humbly led Syamananda prabhu into his house and worshiped
his lotus feet along with his family members, wife and sons, who all
surrendered completely to Syamananda.
On an auspicious day Syamananda prabhu
initiated Rasika into the Radha-Krsna mantra and Sri Rasik Deva began a
festival of nama sankirtan in his home. He invited all of his friends as well
as the tenants of his estates and everyone was so attracted by the teachings of
Sri Gaura-Nityananda, as expounded by Syamananda prabhu, that they immediately
wanted to take shelter at his lotus feet. Thus many people of Rohini became
disciples of Syamananda prabhu.
There lived a very well known yogi in Rohini
by the name Damodara. One day he came to have darsana of Syamananda Prabhu. He
became captivated. Even from a distance he saw a brilliant effulgence emanating
from his body. Coming closer he offered salutations at the Acarya’s lotus feet.
Syamananda in turn offered his greetings. With tears in his eyes, Syamananda
requested the yogi, “In your purified state you should always chant the holy names
of Sri Gaura-Nityananda. They are extremely merciful, and they will bestow upon
you love of Krsna.”
Hearing these statements of the Acarya, the
yogi Damodara’s mind became softened in love, and he replied, “I will worship
the lotus feet of Gaura-Nityananda. Please be merciful to me.” And so the
Acarya blessed him. Thus the yogi became a great devotee and continuously sang
the glories of Gaura-Nityananda with tears in his eyes.
Many wealthy gentlemen lives in the village
of Balarampur. When they heard of the glories of Syamananda, they became very
eager to see him, and a few came to beseech him to visit their town. Syamananda
very mercifully accepted their invitation and, with Rasikananda, Damodar and
some of his other disciples, he very triumphantly entered Balarampur, where the
noble and upright citizens very ecstatically received him by worshiping his
lotus feet and making arrangements for his meal. A festival of Hari-katha was
held over the next few days during which many people accepted shelter at his lotus
feet.
From here Sri Syamananda Prabhu went to Sri
Nrsimhapur, where many atheists lived. But when Syamananda stayed a few days,
these atheists got the chance to hear his nectarian talks, which melted their
hard hearts in love for Krsna. Thus, in this place also, he gained many
disciples.
Day by day the glories of Syamananda spread
throughout Utkaladesa. From Nrsimhapur he came to Gopiballabhpur. Here again,
many well-to-do people were attracted to his lotus feet and so took shelter
there. The people here especially requested him to install the Sri Vigraha of
Radha-Krsna. Thus from their contributions, a temple for the deity complete
with a hall for sankirtana, a kitchen, quarters for the devotees, a pond
(bathing tank) and surrounding gardens were constructed. Thereafter Acarya Sri
Syamananda performed the installation of Sri Sri Radha-Govinda and a great
festival was held at which it seemed the greater part of the population of
Bengal, Orissa was present. Seeing the graceful, sweet lowliness of the transcendental
forms of Sri Radha and Govinda, the peoples’ hearts were fully satisfied.
Syamananda Prabhu entrusted Sri Rasikananda with the worship. n After traveling
throughout the length and breath of Orissa and preaching the message of Sri
Gaura-Nityananda, Syamananda returned to the lotus feet of Sri Hrdaya Caitanya
Prabhu at Ambika Kalna. After offering his prostrated obeisances at the lotus
feet of his guru, Syamananda narrated how the victory banner of Sri Gaura-Nitai
was now flying throughout Utkaladesa. Sri Hrdaya Caitanya very affectionately
embraced him in gratitude.
Syamananda was invited to the festival at
Kheturi, which he attended with his disciples. Once again he was united with
his old friends Srinivasa and Sri Narottama. These three floated in an ocean of
happiness as they exchanged affections and embraces. Sri Jahnava Mata, Sri
Raghunandana Thakura, Sri Acyutananda, Sri Vrindavana dasa Thakura, as well as
many other stalwart leaders of the preaching mission of Mahaprabhu of this
time, were also present. After the conclusion of the celebrations, Syamananda
took leave from the Vaisnavas there and set out for Utkaladesa.
When he came to Kantaknagar, he again met
with Srinivasa Acarya Prabhu, and in Jajigram he saw Sri Raghunandana Thakura
once more. He was informed that by this time many of the last remaining
personal associates of Mahaprabhu had recently disappeared from this world.
Gradually, Syamananda Prabhu entered
Utkaladesa. Along the way he stayed at the homes of different devotees and blessed
them with his mercy. In this way he again came to Gopiballabhpur. Here he
received the news that his guru, Sri Hrdaya Caitanya prabhu, had also departed
from this world, he fainted dead away. After recovering his consciousness, he
wept for some time, terribly distraught. Sri Hrdaya Caitanya appeared to him in
a dream and comforted him.
The greatness of Syamananda became known
throughout all of Orissa and the worship of Sri Gaura-Nityananda was
inaugurated in many, many places. Sri Rasika Murari, Sri Radhananda, Sri
Purusottama, Sri Manohara, Cintamani, Balabhadra, Sri Jagadisvara, Sri Uddhava,
Akrura Madhurana, Sri Govinda, Sri Jagannatha, Gadadhar, Anandanandana and Sri
Radha-Mohan were among the intimate and dear disciples of Sri Syamananda prabhu.
After conquering in all directions
Syamananda returned to Gopiballabhpur where he observed a great festival for
some days. Then he came to Uddanda Raya Bhui’s house, at Nrsimhapur where he
held a great festival. On the first day of the dark fortnight in the month of
Asar Sri Syamananda Prabhu left this world.
Syamananda Prabhu’s puspa-samadhi and the
place where he found Srimati Radharani’s ankle bracelet is just across the
street from Sri Sri Radha-Syamsundara’s temple in Vrndavana. Sri Sri
Radha-Syamsundara are his worshipable Deities.